Nu har andan fallit på igen

Idag är det jättefint väder ute med strålande sol och fågelkvitter. Jätteskönt! Jag och Ronja gick en prommis på förmiddagen, och i vanlig ordning till affärn för att hälsa på pappa, farfar och farmor. Ronja sussar sött ute nu och jag har hunnit diska undan. Så himla skönt att få lite ordning.
Jag har nu slutat att amma, eller håller på i alla fall. Har inte ammat sen i fredags. Det vänstra bröstet går jättebra, där har jag inte ett dugg ont, men det högra sen. AAAAAAJ! Jag har så himla ont så att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Värst är det när jag ska byta blöja och Ronja sparkar mig på bröstet. Då håller jag på att dö! Detta gör alltså ont i vanliga fall också, men nu är det typ 1000 ggr värre. Hoppas att mjölkproduktionen ger med sig snart. Funderar på att skita i allt och börja amma igen. Fast det vill jag ju egentligen inte. Ronja verkar inte sakna det ett endaste dugg heller. Igår fick hon lite biff stroganoff till middag. Det var väl ingen jättehit direkt, men hon fick i sig en halv burk efter många om och men. Men mycket av maten hamnade på hennes byxor också.
På lördag fyller Ronja 6 månader och det är dags att börja söka dagisplats. Satt och surfade runt på kommunens hemsida förut och försökte fatta något. HOPPAS att det går att få en plats här i samhället så att jag kan gå och hämta och lämna. Tanken vi har är att hon ska skolas in i januari 2010, då är hon 16 månader. Det känns lagomt!
Idag slutar Mats lite tidigare eftersom att han ska hoppa in istället för Willy på lördag. Men bara till 15 som tur är. Då gör det ju inget att jobba. På söndag ska farmor vara barnvakt till Ronja och jag och Mats ska åka på IKEA och handla diverse saker. Vi har en diger lista med oss. Älskar att gå runt och titta på alla saker och drömma sig bort om hur fint man skulle kunna ha hemma, men det är väl bara en önskedröm. Man är ju inte direkt miljonär, TYVÄRR!

Later / Jossan

Kommentarer
Sara

Här är det bara grått och tråkigt ute idag suck



Du kan ju pumpa ur lite på det onda bröstet för att lätta på trycket. Så gjorde jag när jag slutade och till sist så slutade det produceras.

2009-03-16 @ 12:31:27 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback