Lite gjort i alla fall

Ronja sover nu sen ca 1 timme tillbaka. Och jag har plockat ur alla böcker, pärmar och tidskriftssamlare ur bokhyllorna. Nu ska dom flyttas in till datarummet. Och där dessa har stått kommer nu den stora fina tavlan från IKEA att hängas upp. Och sen ska matbordet flyttas till den delen av rummet. Det kommer att bli toppenfint!
Vi hittade även igår ett nytt databord som vi funderar på. Och ett soffbord som ska vara till två soffor som ska stå i vardagsrummet på övervåningen. Vi har hittat soffor, ljusbeiga och supersnygga. Ganska enkla och "tråkiga", men jag ska piffa upp dessa med lite fräscha kuddar och lite andra gardiner. Hade tänkt mig ett grönt tema i det rummet. Vi har pratat om en vit tapet i det rummet, men vita mönster. När mamma, pappa och syster kommer till påsk ska jag och mamma åka på Tygvaruhuset och inhandla lite gardintyg. Mamma ska sy! Jag hade tänkt mig gröna längder i det ena fönstret och en grön kappa i det andra. Det kommer att bli snyggt, och särskilt ihop med det snygga soffbordet vi såg igår. Men det har vi inte råd att köpa än, det var rätt dyrt.
Snart kommer Mats hem på lunch och Ronja ska också luncha då. Igår åt hon nästan en halv burk lasagne till middag utan kväljningar. Hon gapade verkligen och verkade gilla det. Men till slut så grät hon som en stucken gris. Jag vet inte varför. Det gjorde hon imorse också när hon åt och frukost, trots att det var gröt då som hon gillar. Likadant till melliset förut när hon fick mosad banan. Det brukar ju vara poppis. Visst hon äter ju, men hon gråter hjäärtskärande mellan varje tugga. Känner mig som en hemsk mamma. Trots att jag vet att jag inte är det. Ja ja, inget att gräva ner sig i. Det går säkert över!

Tjing tjong / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback