Färdigstädat för dagen...

...tror jag. Kan inte riktigt bestämma mig. Men nu är i alla fall badrummet ordentligt genomgånget och fräscht. Jag la Ronja i sin säng och hon låg och lekte lite med sin snuttefilt. Efter en stund blev det så tyst så jag kikade in, och då sov hon med snutten intill ansiktet. Hon hade ju värsta vrålattacken här förut, så hon var säkert alldeles slut stackars barn. Skönt med en paus för min del också.
Och nej, det blir ingen affär för mig idag. SVINKALLT ute! Det blåser och det är små vassa snöflingor i luften. Och dessutom sover ju Ronja nu, vill inte väcka henne för att klä på overall osv.
Just det, Ronja fick smaka banan med mig förut. Jag skrapade med en sked och gav henne. Roligt at äta samma som mamma tyckte Ronja och slevade i sig. Hon har ju ätit banan och persiko-puré, men inte bara banan. Spännande!
Till helgen ska jag nog börja införa lite annan mat igen istället för bara gröt. Hoppas det går bättre den här gången. Hon äter ju en hel portion gröt nu, men då måste det vara lite fruktpuré i den. Hon äter iofs utan också, men jag blandar i efterrätten på en gång! Fast det är inte alltid hon får i sig så myckt. Men det har hänt ett antal gånger nu.

Tjoo / Jossan

Kommentarer
Tuss

Så himla fin hon är=)

2009-03-10 @ 16:25:58 | http://tingelingtuss.blogg.se/
Tuss

Så himla fin hon är=)

2009-03-10 @ 16:27:47 | http://tingelingtuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback