Sol! Jag blir bländad!

Idag skiner solen från en klarblå himmel. Helt otroligt underbart! Det blåser iofs lite, men på altanen i lä är det stekande hett. Jag har suttit ute och läst lite och bara tagit det lugnt medans Ronja har sovit. Hon sover än, men vaknar väl snart antar jag. När hon har vaknat och ätit lunch måste vi gå bort på affärn och handla köttfärs så jag kan göra karibisk köttfärssås. Vi ska ha det till middag ikväll, men eftersom jag ska ut i spåret innan middag så måste jag göra iordning maten innan så Mats bara kan värma på när jag kommer hem. Blir så himla sent annars om jag ska ställa mig och laga från grunden efter promenaden.
Imorse kl 9.15 satt jag bänkad framför radion när det var 8 delen av Pappersväggar på P4. Den där novellen artar sig till nåt riktigt...konstigt! Han är ju skräckförfattare, John Ajvide Lindqvist så det var ju inte helt oväntat. Han är lite av en svensk Stehpen King. Hoppas Mats böcker kommer från Adlibris snart. Jag ska ju hugga in på Benrangel efter att jag har läst klart Skuggat Byte. Eller Bag of bones som den heter på engelska, av Stephen King. Mats har lovordat den så jag hoppas att den är bra!

Until next time / Jåz

Kommentarer
emma - mamma till meja

köpte det i en liten bebisaffär i stockholm, men jag har sett att dom har på barnens hus också. jättesmidigt är det :)

2009-06-16 @ 12:59:19 | http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback