Nästan 9 månader och...

...8820 g tung och 70 cm lång. Är det stort? Hon har alltid varit så liten och späd, men nu känns hon helt plötsligt jättestor och rund. Jag vet inte... Inget att fundera över i alla fall. Kurvorna ser fina ut och hon ligger ju under medel så skit samma.
Anledning till att jag gick upp på ÖF idag och vägde och mätte var att vi har tittat på en ny bilbarnstol och där var minimivikten 9 kilo, så vi var tvungen att se vad hon vägde nu. Lilla stora Ronjan min...

Jaha, och här var det alltså meningen att jag skulle visa en bild på bilstolen vi tittat på, men icke. Det ville INTE blogg.se. SKIT! En Maxi Cosi Mobi är det i alla fall. Vilket namn... Haha!

Senare kommer farmor hit för att kolla in den nya uteplatsen. Och kanske kanske kanske har hon med sig nåt skoj till Ronja :-) Jag har kollat in en röd liten plastbil i affärn som det kan tänkas att farmor har med sig. Och en boll ska hon visst få. Det har hon ingen, så det blir ju skoj! Den kan hon bada med i sin plaskpool i sommar. MYS!

Har kollat in jättefina ljuslyktor i affärn också som jag är grymt sugen på till altanen. Kan ju vara mysigt om vi ska sitta ute på fredag och det börjar skymma. Och just nu lovar dom ju 17 grader och moln, inget regn. Men det verkar ju svänga snabbt. HOPPAS på fint väder. Eventuellt skulle Lisa, Marcus och Ida också komma ut. Dom hade inget speciellt för sig, så jag sa att dom var välkomna. Antagligen kommer dom ut på firandet i Kullabacken i alla fall, men sen visste hon inte om dom blir kvar till kvällen med grillning osv. Skulle vara jätteroligt!

Vi gick förbi huset som dom har köpt förut på vår promenad. Det ser verkligen superfint ut och det ska bli roligt att se hur det ser ut inuti. 31 juli får dom tillträde till huset. Sen ska vi gå upp och invadera! Mats har kommit på en grym inflyttningspresent.

Tessa och Micke och Vira vovve ska nog också komma ut till stångfirandet i Kullabacken på fredag. Men dom hade andra planer senare på kvällen, så då drar dom hem. Vira kommer inte alltid så bra överens med barn, och Viggo vill nog jaga vovven. Tråkigt om det skulle hända något, inte för att jag tror det, Vira är världens snällaste. Men man vet aldrig med djur. Men jag och Tessa ska ju röja helgen efter, så det ser jag framemot istället. Grymt skoj med Guitar Hero! Sen kanske vi kan köra lite Wii Fit också, rock rockring och skratta åt Matilda! Hon såg så hejig ut. Man får ju grym träningsvärk bara...

Jäjä / Jåz

Kommentarer
Sara

Max har ju en kompis som heter Ronja som är en vecka yngre än honom och hon vägde 8,1 vid 8 månader så skulle gissa att hon och din Ronja är ganska lika och tydligen var det ganska normalvikt för tjejer i den åldern =) Max väger nog strax under 10 eller kanske tom 10 vid det här laget

2009-06-18 @ 09:22:37 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback