Många burkar blev det!

Idag har jag lagat köttgryta med grönsaker och potatis till Ronja. Det blev hela 8 burkar och hon testade en till middag. Hon var så hungrig så hon slukade den. Så den verkar godkänd. Fast man vet aldrig med Ronja, nästa gång kanske hon bara spottar ut. Återstår att se. To be continued...




And now I´m spent! Ojojoj, Ronja är en handfull nu. Hon är inte stilla en enda sekund under dagen förutom när hon sover. Jag vet inte hur många gånger hon var nära att stoppa handen i kattmaten och ta sig ett smakprov. Jag sa nej och lyfte henne därifrån. Två sekunder senare var hon på väg igen. Och hon fick upp ganska bra fart också.
Nu har jag gjort lasagne som står i ugnen. Jag är helt färdig. Har stått i köket hela dagen och mina linser är skitiga så jag ser alldeles suddigt. Ryggen värker och huvudet känns som 100 kilo minst. Men vi har i alla fall mat ett tag till Ronja och vi får middag ikväll. Sweet! När Mats kommer hem ska jag träna 40 minuter tänkte jag. Om jag inte stupar.
Längtar tills ikväll, då blir det Sopranos! Expressen har börjat att ha Sopranos-serien med tidningen (eller var det Aftonbladet?). Jaja, hur som haver, vi köpte första delen och satt och tittade på ett avsnitt igår. Vi är sålda! Vi gillar ju maffiosofilmer och sånt över huvudtaget, så det blev en hit här hos oss! Ikväll blir det nog ett till avsnitt, om vi orkar. Mats måste ner till affärn igen efter maten och fixa med frysarna. Och jag kanske däckar. Den som lever får se.

Kram på er där ute / Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback