Halvtråkig måndag

Rätt trist väder, blåsigt och kallt. 5 grader var det bara imorse när Mats gick till jobbet vid 6. Usch! Men vi har försökt göra det bästa av dagen ändå trots ruskväder. Vi var bort på affärn en sväng och handlade några delar, sen har vi bakat. Chocolatechip walnut brownies till efterrätt på midsommar. Mums! Men jag glömde att ha i valnötter i den "stora" kakan. Jag gjorde ju en extra liten till Daniel som är nötallergiker, vilket resulterade i att jag glömde att ha i den stora kakan också. Men det gjorde inte så mycket. Garnerade med valnötter på den stora ändå. Hoppas dom gillar den! Ska även testa en hemmagjord potatissallad som vi ska ha till lunch på midsommar. Även det ett av Leila Lindholms fantastiska recept. Jag riktigt längtar tills jag får smaka den!
Jag tränade på förmiddagen. Funderade på att skita i det...igen, pga av att jag har sovit SÅ dåligt senaste nätterna och i synnerhet inatt. Vaknar varje morgon och mår illa. Blä! Men NEJ, jag är INTE gravid! :-) Men jag tog mig som sagt i kragen och gick ner och körde ett 40 min-pass när Ronja sov på förmiddagen. Duktigt av mig!
Just nu är Mats ute och löper i spåret uppe i skogen. Han är duktig han! Imorgon ska jag lämna honom och Ronja hemma och ge mig ut på ett par varv i spåret. Hejja hejja!
Knäppte nyss några bilder på Ronja. Blåslagen i ansiktet är hon efter ett missöde inne i köket. Händerna for undan och hon landade pladask på ansiktet.




Hejhopp / Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback