En svunnen tid

Jag har suttit och läst gamla inlägg ifrån slutet av graviditeten och förlossningen och första månaden av Ronjas liv. Vad länge sen det känns! Och när vi hade köpt huset och hur glada vi var för det. Nu bor vi i huset och är lika glada fortfarande! Jag vill ha en bebis i magen igen ju! Det var mysigt. Inte så mysigt när man gick över tiden 9 dagar. Och all oro som fanns där hela tiden. Man minns ju bara det bra! Tur det, annars skulle väl ingen få ett till barn.
Tänk när Ronja ska bli storasyster. Vilken känsla det kommer att vara. Men det får dröja, Ronja ska få vara för sig själv ett tag till. Eller förresten, hon har ju sina kissar. Hon myste med Mattis förut. Hon la sig på honom och körde ner anisktet i hans päls. Men jag tror att Mattis var av en annan uppfattning... Ronja fick ett riktigt fultag i hans päls och då jamade han till och nafsade mot hene. Han skulle ju aldrig bitas, han bara markerade. Han satte inte ens tänderna mot henne, men han svängde irriterat med svansen. Men gick han där ifrån? Icke. Dumma katt. Problemet i det hela är ju att Ronja inte riktigt fattar vinken när han gör så där... Jaja, det gick ju bra. Och han kan ju faktiskt gå där ifrån om han vill.
Förresten, jag är inte så pank som jag trodde. Tack Tessa för att du förde över pengar till mig så snabbt. Du är en pärla!
Usch, jag har inte alls nån lust att gå bort till bvc. Visserligen har det slutat att regna, men är är grått och blåsigt. Jag vill bara stanna inne. När vi går hem från bvc så ska jag nog gå in på affärn och handla lite. Fick en sådan plötslig lust att baka förut! Det är sånt som är mysigt att göra när det är sånt här väder. Vad ska man baka då? Vet inte riktigt. Ska gå igenom min receptbok.

Hej på en stund / Jossan

Kommentarer
Sara

jag blir också helt nostalgisk när jag tittar tillbaks i bloggen, och precis som du skriver, vore mysigt med en bebis till i magen men det får vänta.

2009-07-28 @ 18:37:17 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback