Vad är det för fel?!

Idag har Ronja varit underbar...NOT! Jag fattar inte vad det är som är fel? Det hela började när jag strax innan tolv packade ner henne i vagnen för att gå och möta Tessa som slutade jobba tolv. På väg dit så var hon lite gnällig med inget farlig. Men när vi träffat Tessa och började gå hemåt igen så bröt det lös och det var samma visa som häromdagen. Hon skrek och var hysterisk. Tessa skulle hem och lämna hunden så jag tänkte att vi kunde stanna till där och jag kunde mata henne. Men när jag tiog upp henne ur vagnen så blev hon tyst och skrattade till och med. Och mat, det ville hon INTE ha. Hon vägrade öppna munnen utan knep bara ihop med läpparna. Men hon var i alla fall tyst. Så vi packade ner henne i vagnen igen för att gå och fika. Men så fort jag la henne i vagnen så började hon igen. Det är inte långt mellan oss och Tessa och Micke, men hon var hysterisk. Så vi kunde ju inte gå och sätta oss på ett fik med en hysterisk Ronja. Så jag gick upp till oss och Tessa gick och köpte fika så vi fikade hemma hos oss istället.
Väl hemma blev hon liiite lugnare, men hon var fortfarande gnällig. Hon ville inte ha flaska med ersättning, men mitt bröst gick bra. Annars brukar det ju nästan vara tvärtom. Hon har aldrig haft problem med flaskan, men det hade hon tydligen idag. Men hon lugnade ner sig så pass att vi kunde fika och TILL SLUT somnade hon. Utmattad av sina vrålattacker. Nu har hon stått på Tessa och Mickes uteplats och sovit i vagnen medans jag och Tessa har spelat Guitar Hero. Så grymt kul det är alltså. Blir aldrig less känns det som!
Nu kom vi hem för en liten stund sen och jag packade upp henne ur vagnen och tog av overall och mössa, och hon sover fortfarande som en stenad gris. Jag måste väcka henne så att jag får sova inatt.
Natten som var var ett rent helvete. Jag har sovit skitdåligt (verkar bli en trend) och Ronja också tror jag, för hon har gnytt och snurrat i sin säng. Och jag vaknar ju så klart av minsta lilla. Det är skitjobbigt! Det ska bli grymt skönt att flytta henne till eget rum i huset. Då hör jag ju inte minsta lilla ljud och kan kanske få en natts god sömn.
Problemet är ju att hon oftast inte vaknar när hon gnyr och gnäller, men jag flyger ju upp ändå. När hon ligger i eget rum så kommer hon ju att skrika tills vi verkligen hör henne, om hon vill något. Dessutom är det ju väldigt nära mellan rummen, om det skulle vara något. Det är ju skönt på sätt och vis.

Men det blev ett par bilder i alla fall, trots detta. Tessa & Ronja i sitt esse! (Tessa med grimaser och Ronja ser lite lagom sur ut).



Men dom är ju för söta i alla fall! Ronja verkar verkligen gilla "moster" Tessa. Det är ju roligt.

Vidare / Jåz

Kommentarer
Anonym

Verkar som hon också kommit till en utvecklingsfas som min Max har gjort då inget duger och han vill inte äta! Vet flera i samma ålder som krånglar nu. se ex. Patricias blogg tricias.blogg.se Hon har skrivit ett inlägg om utvecklingsfasen som infinner sig ngn gång mellan v 14-17

2009-01-22 @ 17:49:46 | http://sarasrum.blogg.se/
Syster Åsa

Haha, ja I-landsproblem ;) Jag har dåligt tålamod... 25 feb - 4 mars, det ska gå finfint det. Vi kan väl ringas lite närmare, men räkna med mig!!

2009-01-23 @ 10:35:06 | http://katewellings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback