Söndagsmys med Axelsson/Alvåg

Pappa & Ronja myser i soffan. Ronja nybadad & nybajsad och iklädd söt nalle-pyjamas från farmor och farfar, pappa i en mindre smickrande frisyr och lagomt corny leende. Mina älsklingar! :-)


Ronja i babysittern med snuttefilten.


Ronja tränar på att sitta, och leker dessutom samtidigt med sin biskallra. Multitasking på hög nivå! Alldeles "varma" bilder, nytagna och direkt från kameran. Nästan som livetv detta juh! När man stannar upp mitt i sitt bloggande för att ta nya bilder som man kan lägga ut, då är man verkligen ambitiös! :-) Det syns även i bakgrunden att jag har rensat bland hennes kläder idag, och sen inte orkat plocka in det i byrån igen. Jaja, så är det ibland!



Söndag hemma hos oss. Idag har vi packat ner i stort sett allt i prydnadsväg och det är en smula spartanskt här hemma. Lilla sovrummet är helt tömt på saker och det står bara kartonger där inne. Härligt, nu är det på g!
Vi har även tvättat en massa, och det fortsätter imorgon. Hade mycket sängkläder sen mamma, pappa & Ellis var här. Och dessutom så skitar Ronja ner sig i parti och minut, spyor och bajs om vart annat. Aldrig kan hon hålla tätt i något hål :-D Men söt är hon för det! Hoppas att denna kyla ska ge med sig så man kan gå ut och gå någon dag. Ska gå förbi på biblioteket och hämta en bok till Ronja. Tänkte göra det innan vi flyttar och man har nära dit. Men som det är nu så är det så förbannade svinkallt. Idag har vi inte ens varit utanför dörren. Men å andra sidan har vi som sagt fått en hel del gjort. Så det får väga upp.
Haha, jag har klantat till det med bilderna här på bloggen. Jag tänkte vara smart. men det backfired. Men detta ska snart åtgärdas igen, det lovar jag. Ska bara hitta tiden till det.
Nu ska vi spela lite Lego Batman om Ronja tillåter innan Mats ska sova. Han jobbar ju imorgon. Skönt att hans förkylning inte blev värre.

Up and running / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback