Då var det shoppat...igen!

Ja, jag var ju bara tvungen att köpa den röda Hello Kitty-bodyn idag, och ett par strumpor med Hello Kitty, och ett par med nån kanin av nåt slag. Och denna supersöta Hello Kitty-mössan som Ronja ska ha i vår när det blivit lita varmare. Haha, vår storskallade dotter har nu storleken som är för 6-12 månader. Observera att hon är lite drygt 3 månader! Och då är den inte ens för stor, utan passar perfekt. Men stor skalle, mycket vett...eller nåt! :-D



HM is the shit om man gillar Hello Kitty alltså. Och det gör ju jag och Mats, som ni märker! Dom har så himla mycket fint där alltså. Mats såg en jättesöt svart sidenklänning som han ville att Ronja ska ha nästa nyår. Jag tittade även på hängselbyxorna som jag pratat om tidigare. Dom var jättesöta, men vi har inte riktigt råd nu. Dessutom har hon så himla mycket kläder. Och vi kan köpa ett par senare, det blir mycket sötare sen när hon börjat gå. Överhuvudtaget så blir jag gaaalen när jag är inne på barnklädesavdelningen. Jag skulle kunna go nuts och handla som en dåre, om man hade råd alltså. Fast det är klart, det är ju tråkigt om dom inte hinner använda kläderna som man köpt. Ja, det kanske inte är någon bra idé att shop til you drop. Nu uppskattar man ju de kläder man kan köpa. Men jag blir verkligen tokig där inne alltså. Jag far runt som en skållad råtta medans Mats står lite avsides och himlar med ögonen åt min framfart, och mitt evigt ropande till honom "men den här då, den var väl för söt?". Han saknar den kvinnliga shoppinggenen. Tur det i och för sig, han är ju man :-) Leave it up to us guys!
Fick även sängkläderna med Hello Kitty på idag. Och dom var ÄNNU finare i verkligeheten än på bild. Kommer att bli kanonsnyggt i hennes säng. Jag ska tvätta igenom alla saker imorgon. När vi stod i kassan på HM så var det en kund från affärn som jobbar där. Roligt!
Nu har Ronja somnat, äntligen! Jag uppdaterar med bilder på lilla prinsessan imorgon.
Vi har varit duktiga här hemma på eftermiddagen/kvällen. Efter middagen tog jag itu med disken på en gång och Mats städade ordentligt bakom kyl och frys. Sen tog vi en semla-paus. Åh vad gott! Sen har Mats packat ner en del av sina kläder i kartonger.
Imorgon jobbar Mats igen, och vi är ensamma. Hoppas på hyfsat väder så vi kanske kan ge oss ut på en skön liten promenad.
FRUKTANSVÄRT program på 5:an just nu, om skönhetstävlingar för barn. I USA då så klart. Det är väl bara dom som kommer på nåt sånt idiotiskt. Man sminkar barnen till oigenkännlighet och klär ut dem som dockor. Men hallå, tror du att en 5-åring vill det? Dom vill leka och skita ner sig. Det är dom vuxna som uppfyller sina drömmer genom sina stackars döttrar. Beklämmande! Bra i alla fall att det endast är föräldrar och domare dom får befinna sig i lokalen under tävling. Ingen publik, inga äckliga pedofiler! Det ska dom ha cred för. Det verkar finnas nog med tokigt folk i lokalen redan... Min åsikt bara. Vad tycker ni?

Tjat / Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback