När katten är borta dansar råttan på bordet.

Förut sprang jag över till Tessa och Micke i 15 min bara för att hämta några flyttkartonger. Och då passade pappa på att spöka ut Ronja och knäppa några bilder. Här kommer resultatet!




Nu har vi varit på Babyproffsen och köpt en Stokke-stol till Ronja. Jättefin! Den kommer hon att sitta jättebra i. Sen köpte vi lite annat smått och gott där, skedar tills hon ska äta puré och refill till blöjhinken. Kommer att lägga in en bild på stolen när vi fått upp den osv.
Igår och idag har Ronja vänt sig till mage som en dåre. Man behöver bara lägga ner henne så är hon runt på två röda. Hon börjar verkligen fatta vad hon ska göra. Nu ligger hon faktiskt på mage i gymmet och skriker inte...för tillfället. Skulle inte ha tänkt det, för nu började hon. Jag får väl vända på henne igen då!
Ikväll blir det tacos. Gud så gott! Jag längtar verkligen.
På tisdag flyttar vi ut och bor hos Bosse och Anna-Lena innan flytten till huset. Katterna har redan åkt ut. Mats körde ut dem på förmiddagen. Och allt hade gått som smort. Annars brukar ju Mattis ha en tendens att lätta på alla möjliga tryck när han åker bil. Han har gjort allt som går att göra i sin bur, kiss, bajs och kräks. Men nu stod dom i bagaget på bilen, och det verkar funka bättre. Skönt! Så nu är dom ute på landsbygden dom små liven och fröjdar sig. Kanske får dom vara ute och jaga några möss.
Mats städar balkongen just nu, och här sitter jag och latar mig. Men jag har faktiskt en bloggar-plikt att uppfylla...eller så inte :-D Jag ska genast lyfta på häcken och göra någonting vettigt!

Vi hörs / Jåz

Kommentarer
Terre

Spegeln är köpt på annorlunda pressenter hemma i Svall för ganska många år sen. Men jag vet att Annelie har en i guld som är köpt på typ fyndlagret eller nått sånt. Kram kram, lycka till me allt fix inför flytten

2009-01-25 @ 17:36:54 | http://tingelingtuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback