Nä, nu skiter jag i detta!

Ååååhhhh, varför skulle jag vara så klantig och klanta till det med bilderna. Nu orkar jag inte hålla på mer med det där idag. Ja, jag vet, det ser skit ut i Explorer. Men det använder man inte ändå. Tacka vet jag Firefox!
Sitter i telefonkö på Försäkringskassan. Jippi... Började som nr 84 i kön. Går väl hyfsat fort ändå, men det är så drygt. Jag måste fråga varför jag inte fick nåt barnbidrag i december. Alltid ät det något.
Kallt som grisar ute också, så vi kan inte gå ut. Det är för kallt för Ronjas lungor. Tråkigt, för det är alldeles klarblå himmel och strålande sol, men -17 lockar inte mig. Brrr!
Jaha, plats 34... Hallå, snabba på! Plats 31. BLÄ!
Och naturligtvis börjar Ronja gnälla när jag ringer. Hon har sovit i en timme, men NU bestämmer hon sig för att vakna och gnälla. Vilken tajming! Vill du inte ha något barnbidrag Ronja? Sov, snälla en liiiten stund till.

Äntligen färdig med Försäkringskassan! Nu är det ändrat och klart och pengarna kommer snart. Knasigt bara... Man ändrar på ena stället, men det där ska tydligen ändras separat. Hallå, jag har ju redan fått föräldrapenningen till det nya kontot, det är väl klart att jag vill ha barnbidraget dit också. Det gamla kontot i ICA-banken är ju avslutat. Jaja, skit samma. Nu är det fixat i alla fall. Och Ronja tystnade och sover vidare en stund till.
Jag fryyyser. Det är svinkallt inne i lägenheten och både jag och Ronja är iskalla om händer och näsor. Snart åker overallen på Ronja. Stackars barn kan ju förfrysa!
Hon hade ju en sådan söt pyjamas på sig igårkväll med nallar och ABC på. Alldeles nytvättad och fräsch. Men Gud förbjude att något är nytvättat för länge... Strax efter bilderna togs igårkväll spydde hon ner sig och det var bara att ta av henne den och slänga i tvätten. På åkte istället en jättemysig dress (body+byxor) i ekologisk bomull, som hon har fått från familjen Göthe (faster, farbror och kusin). Bilder kommer senare när solstrålen har vaknat.
Imorgon är det trettondagsafton och vi ska äta bakad potatis med skagenröra. Och lite baguetter med aioli till. Åh vad gott! Jag längtar redan! Ikväll blir det kyckling med bacon och fetaost & ris. Också mums!
Nu är det inte så långt tills Mats kommer hem från jobbet (han slutar 15) så jag ska försöka få nåt gjort här hemma innan Ronja vaknar. Hänga lite tvätt, diska och ev dammsuga om jag hinner/har lust :-D

Tjing / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback