Lördagsmys med Axelsson/Alvåg

Kollade igenom kameran nu och hittade lite bilder från tidigare i veckan. Enjoy!

Lilla nunnan Ronja tränar på att sitta. Kan det vara pappas kalsonger hon har på huvudet? Rena då så klart!


Pappa & Ronja på väg hem till farmor och farfar på nyårsdagen. Mina två favoriter i hela världen! LOVE.


Ikväll har vi myskväll i soffan och Ronja är för tillfället glad. Hon håller på att spräcka sovpåsen också. Riktig tjockis! Haha, nä vad elak jag är. Hon är så liten och späd så.


Ja, det är vad vi pysslar med. Kollar på Körslaget. Man måste ju stödja Sundsvalls-kören! Nu ska vi äta lite chips och dipp tror jag. MUMS! Det var så länge sen jag åt det.
Imorgon ska vi nog bara ta det lugnt också och hoppas att Mats blir frisk och jag och Ronja inte blir sjuka. Lite nytta har vi gjort och packat några lådor idag, diskat och lagat/ätit pannkakor, tvättat, bytt sängkläder. Imorgon ska jag dammsuga och tvätta vidare.
Jag hittade det PERFEKTA påslakansettet till Ronjas spjälsäng. Med Hello Kitty på! Det kommer att bli SÅ fint i Ronjas nya rum sedan. Hoppas det kommer fort!



Ronja ligger i babygymmet nu och pratar med sina Mumintroll. Och hon håller nästan på att vända sig! Hon är galet nära, bara om inte armen varit ivägen. Får börja passa henne nu och inte ha henne på soffan. Hon får nog flytta ner på golvet. Då kan hon ligga på sitt "I love to dance"-täcke som är så himla gulligt.

 

Köpt på Sytt & Sånt, Hospitalsgatan 8 i Norrköping. Världens mysigate butik med en massa fina saker. Detta täcke hade jag gått och spanat in hela graviditeten. Det ligger nämligen på väg bort till Coop (ja, jag vet, man ska handla på ICA. Men Coop ligger närmare än så länge.) och man har sprungit förbi där några gånger. Jag gick och önskade så hett att det skulle bli en flicka så jag kunde köpa det där täcket. Och tänk, det fanns kvar när Ronja hade kommit till världen. Så när vi kommit hem från BB så sprang jag bort och köpte det. Tur att det inte blev någon Oliver. Jag tror inte att han hade uppskattat detta väldigt tjejiga täcke.
Skit också, Lagaylia och Sundsvalls-kören åkte ur Körslaget. Men hon är helt enkelt för okänd och valde lite knasiga låtar. Men synd ändå, man stödjer ju hembygden in i det sista, norrlänning som man är.
Jaja, nu ska inte jag sita här mer och tjata. Jag har inte så mycket mer att säga för tillfället. Återkommer när jag har det.

Puss å kram / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback