4 månader imorgon!

Imorgon fyller Ronja 4 månader. Hon blir stor flicka. Usch vad tiden går fort. Imorgon är det 4 månader sen jag låg på BB och hade ont...lite överallt :-D Men oj, vad lyckliga vi var att hon äntligen kommit ut.
Imorgon ska vi även på BVC. Sista gången hos Christina här inne i stan, sen byter vi BVC. Hon ska prata lite mat och smakportiner osv. Vi hade tänkt att vi ska testa att ge henne nåt att äta för första gången imorgonkväll. Det ska bli så spännande att se hur hon reagerar! Jag ska naturligtvis knäppa bilder och lägga upp! Vet inte om vi ska testa potatis eller gröt. Vi får se vad Christina säger.
Jag ska ju som sagt snart sluta amma. Det funkar ju inte alls. Det är ju därför hon blir så där panikhungrig och vi gör inget annat än att amma hela dagarna. Vi kan ju inte gå eller nånting för hon är ständigt hungrig och mina bröstvårtor får ta smällen. Men jag ska prata med BVC imorgon så får vi se vad hon säger. Jag kan ju inte tvärsluta heller för jag har ju fortfarande lite mjölk kvar. Jag måste trappa ner lite försiktigt för att sedan sluta. Men det skulle kännas skönt om det går bra med maten, så slipper man ha dåligt samvete.
Nu kommer snart Mats hem. Ikväll blir det Djungelgryta med ris. Gud vad gott!

Hungrig / Jåz

Kommentarer
Sara

Förstår precis hur du känner med amningen. Jag har också känt så. Max blev sjuk i urinvägsinfektion när han var 5 veckor och sen dess har min amning krånglat. Han åt mindre den veckan han var sjuk så mjölken sinade och sen när han blev frisk ville han ha jättemycket och bara grät och grät så vi var tvungna att kompletera med ersättning och sen dess har inte amningen funkat fullt ut och jag har kört med båda för det kändes så hemskt att sluta amma, men nu idag så har jag slutat och nu känner jag mig mer stolt att jag faktiskt nästan ammat honom i 4 månader, även om det på slutet inte varit mycket. Så var stolt du också =)

2009-01-20 @ 22:54:16 | http://sarasrum.blogg.se/
Terre

Grattis till en stor tjej=)

Skulle vara så himla roligt om vi kunde ses nått i vår=)

Massa kärlek<3

2009-01-21 @ 12:29:25 | http://tingelingtuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback