20090126

Idag så tvättar och fixar vi här hemma. Ronja ligger i gymmet och vänder och snurrar runt som en liten dåre! Hon är så duktig. Hon har även kommit på nu att man ska lyfta upp huvudet när man ligger på mage, istället för att ligga och näsan ner i backen och vråla. Igår kväll vände hon från mage till rygg, TRE GÅNGER! Fast det var mest av misstag tror jag. Men hon börjar komma på hur man ska göra. Nu är hon egentligen trött, men istället ligger hon och vrålar gällt. Det är nästan delfin-skrik. Det skär i öronen och hjärnan. Tur att man aldrig är bakis nu för tiden, för det skulle man aldrig kunna vara ostört hemma hos oss.

Dagens sötaste Ronja säger hej till alla läsare där ute!



Jodå, nu är hon superduktig att lyfta upp huvudet helt plötsligt. Hon har väl kommit på att man ser mycket mer då än när man ligger och glor ner i golvet.
Igårkväll kunde inte jag sova för jag bara låg och tänkte på Ronjas födelsedagstårta som jag ska göra när hon fyller 1 år. Jag ska göra en prinsesstårta. Och visst skulle man kunna beställa från nåt ställe, men det är ju mycket roligare att göra själv. Jag satt och kollade på recept igår på olika fyllningar. Lysande bra recept och jag fick värsta inspriationen. Tur att jag har ett tag på mig att fundera. Nu ska jag googla lite prinsesstårtor innan jag tar itu med disken.

Tjingeling / Jåz

Kommentarer
Sara

Verkligen en duktig tjej =) Hon är underbart söt!



Max kan också lyfta huvudet bra och han tycker om att ligga på mage. Fast inte för långa stunder. Ibland sträcker han ut armarna så de blir alldeles raka! Ser jätteroligt ut för han hamnar så högt upp med huvudet då! händer ibland att han slår runt eftersom han inte kan hålla balansen =)

2009-01-26 @ 19:05:26 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback