Lite besviken

Ja, det kan man nog säga att jag är... Jag kan INTE blogga från min iphone, därav denna tystnad på bloggen när vi var uppe i Timrå. Däremot uppdaterade jag ju facebook istället, men det är inte riktigt samma sak. Jaja, skit samma, nu är jag tillbaka.
Vi kom alltså hem igår vid 15-tiden. Hemfärden gick MYCKET bättre än resan upp. Vilket flyt vi hade igår, även om vi körde ganska lugnt pga väglaget norrut, men det gick ju MYCKET fortare. Dessutom åkte vi tidigare, redan vi 7-tiden. Smart drag av oss!
Julen och dagarna där uppe har varit toppen, jobbigt dock att vi bodde i syrrans lägenhet och alltid åt hos mamma vilket resulterade i en massa spring och overall av och på Ronja. Hon blev rejält förbannad till slut så fort vi tog fram overallen. Bättre blir det när mamma köpt en dubbelsäng så vi kan sova där istället. Många bra paket på julafton och inte lika många till Ronja som i fjol, tur det. I och för sig var inte farmor och farfar med, men ändå, det var alldeles för mycket förra julen! Men det blir väl så första julen i livet :-)
Nu är vi som sagt hemma. Skittrist väder, plusgrader och äckligt! All vacker snö smälter bort. Blä! Det regnar iofs inte idag som det gjorde på juldagen här nere. Nä, blä för slask och plusgrader!
Men skönt att vara hemma ändå! Härligt att sova i sin egen säng och att få städa (?) här hemma. Det måste dammsugas då det är barr ÖVERALLT! Katterna har haft skoj här hemma när vi var i norrland :-D På förmiddagen har jag diskat och fixat i köket. Toaletten + badrummet skulle också behöva sig en omgång, vi får se vad som hinns (läs: om jag orkar) med. Tiden får utvisa!

Här kommer några bilder från vår Timråvistelse!

Ronja och Mats gör stan i Gävle på vägen upp.


Ronja lekte "Jag vet vad du gjorde förra sommaren". Scaaaary!


Uppesittarkväll den 23:e med Bingolotto. Se så koncentrerad syrran är! :-D


Systrar!


Utsikt mot vattnet på gångvägen nedanför Böleängen.


Promenad på julafton. Och tomtemor var med också!


Ronja och tomtemor.


Ronja, julfin!


Mozzarellan (moster Ellis) och Ronja.


Ronja och tomtefar hemma hos oldemor och oldefar (min mormor och morfar) på juldagen.


Ronja och pappa på juldagen.


Ronja och mamma på juldagen.


Ronja tyckte att det var tråkigt att åka bil igår så hon sov sig igenom resan istället!


/Jossan

Kommentarer
Åsa

Va, inga bilder från Korvis?? ;) Synd att vi helt missade varandra dock, men det kommer ju fler dagar. Vi har precis haft mindre trevliga dagar med vinterkräk så det var kanske lika bra att vi inte sågs :D Ha det gott syster!

2009-12-28 @ 22:26:42 | http://katewellings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback