Idag - 091215

Det snöar som tusan ute och det har kommit riktigt mycket snö. Härligt! En vit jul är ju alltid välkommet :-)
Idag på förmiddagen gick jag & Ronja ut en sväng. Hon promenerade runt här i samhället och kollade läget, pratade med Sventa från Posten osv. Sen gick vi på affärn och handlade lite, så nu kan jag baka lussekatter på fredag. Kan du Tessa? :-)
Vi gick förbi hos Elin, Mats och Tilde och var där en stund och kollade läget. Deras hus som dom köpt kommer att bli toppen när dom renoverat klart och fått bort röklukt. Det var trevligt att träffa dem och vi ska ta en prommis någon dag.
När vi kom hem kokade jag risgrynsgröt som Ronja ratade (som hon gör med all mat nuförtiden) så hon fick två mackor istället. Till middag ska jag göra köttfärssås och hoppas att hon ska äta det. Annars vet jag inte riktigt vad jag tar mig till! Tur att hon inte är pinnsmal så hon har att ta av så att säga :-)
Fick rapport av svärmor igår att snögubben stod kvar. Idag har den väl snöat över där ute.
Imorgon är Mats ledig och det är HUNDRA saker att fixa. Dessutom har jag träning imorgonkväll. Sista för terminen :-( Men vecka 2 kör dom igång igen och då jäklar! Nya danssteg blir det också då. Superskoj!
Hoppas att det inte snöar så mycket imorgon så vi kan gå ut en sväng. Får bli på gården för det är svårt att dra vagnen i djupsnö. Eller ja, djup och djup, men tillräckligt djup för att det ska vara svårt och tungt att dra vagnen.
Håll även en tumme att vi slipper snöoväder när vi ska bila upp till Sundsvall den 23:e. HOPPAS HOPPAS HOPPAS!

/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback