Foto- och blogglusten har kommit åter

Åtminstone tillfälligt. Gick runt och knäppte lite kort här hemma på allt fint julpyny. Men jag märkte när bilderna kom in på datorn att det inte blev så bra, alldeles för mörkt. Ska rådfråga Mats sen vad felet är. Men jag knäppte några hyfsade bilder på Ronja.

Hennes nya grej; att läsa tidningar. Gärna Cosmopolitan eller Gör Det Själv. Vi Föräldrar funkar också, men den river hon mest sönder. Annars är hon väldigt försiktig och sitter och bläddrar så fint och ser verkligen ut som att hon sitter och läser. Gulligt!



Nu håller jag tummarna för att min nya iphone ska komma denna vecka. HOPPAS! Men med min vanliga otur så kommer den på måndag. Håll tummarna!
Helgen i Stockholm tillsammans med Tessa var TOPPEN. Vi hade så himla roligt och allt var lyckat. Hotellrummet var toppen och showen på lördagen på Globen var bra. Även en utekväll på Berns på fredagkvällen hanns med, och vi hade jätteskoj och träffade intressanta och roliga människor som sent kommer att glömmas bort. Bjuder på några bilder från min kamera.

På väg hem till hotellet efter krogen. GALNA!


På Berns. Två glada tjejer!


På Globen. Banbygge pågår!


Två något trötta men glada och nöjda tjejer på Globen. Snart börjar showen!


På väg in till stan på söndag efter att ha checkat ut från hotellet. Nu ska det shoppas!


Ja, det var det. Jag har fler bilder, men orkar inte lägga upp alla. Det tar alldeles för lång tid! Ska byta bilder med Tessa nästa gång vi ses. Vi ses över ett julbak någon helg framöver. Mys!
Sen jag kom hem i veckan så har jag mest hållit på med julpynt. Sytt en röd kappa till vardagsrumsfönstret mot gaveln och fixat. Har dock inte hittat köksjulgardinerna än, så Mats får hjälpa mig att leta så jag kan få upp dem med. Sen är det lite adventstjärnor och dylikt som ska upp i helgen. Sen är det klart för nu, tills tomtarna ska upp dagarna innan jul.
Förresten, nu är jag vaccinerad mot svininfluensan. Skönt att skiten gjord!
På söndag är det julbord med jobbet och jag LÄNGTAR! Det ska bli galet gott, jag är sugen!
Luciahelgen åker vi till stugan. Då ska jag ha hunnit baka lite lussebullar innan som vi kan ha med oss ut. Och julmust måste vi ha med oss också.
Längtar till julafton hemma hos mamma med mammas julmat och julskinka. Hoppas bilresan upp går smärtfritt och att vi slipper idioter på vägarna.

Bye for now / Jossan

Kommentarer
Sara

Max brukar äta tidningar =)

2009-12-03 @ 22:54:03 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback