Allt klaffar

Åh, igår va en bra dag! Allt bara gick precis toppen.
Mats ringde SJ. Fick ju ett samtal i måndags att jag och Ronja skulle måsta åka buss mellan Hudiksvall och Gävle på väg hem från Timrå. NEJ, tänkte jag. Hur ska det gå med byten och vagn, väskor och barn helt själv. Så sagt och gjort, Mats ringde igår och dom satte mig genast på ett tåg två timmar senare som inte blir störd av detta arbete, så nu slipper vi åka buss. Vi fick plats i vagn 6 med skötbord och vi fick varsitt säte jag och Ronja, precis som på det gamla tåget. Då kunde jag pusta ut. Skönt!
Sen var jag på ridningen första gången. Och det var underbart roligt på alla sätt och vis. Jag fick rida en häst som hette Valdir och vi kompade kanonbra. Men ont i sittbenen idag efter all tölt. Men annars var allt toppen, jättebra grupp, Helena är en jättebra ridlärare och även hon tyckte att det var roligt sa hon eftersom vi är hennes mest erfarna grupp. Både hon och vi längtar tills nästa torsdag. Jag cyklade hemåt med ett fåningt leende på läpparna.

Sen så kanske.... Äh, vi tar en annan dag. Håll bara tummarna nu! Kanske det smäller snart...

Nu ska jag bädda sängen och dammsuga. Har bytt gardiner i Ronjas rum på förmiddagen. Tar en bild senare och lägger upp så får ni se hur fint det blev!

Hejhopp! / Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback