Stora fixardagen här hemma

Mycket som ska fixas här hemma. Jag tvättar för fullt. Blir ju så mycket extra sängkläder när familjen kommer på besök, och nu ska ju allt tvättas undan. Jag plockar och donar lite. Ska städa ur badrummen. Vi får besök imorgon, Daniel, Jeanette och Milton kommer hit. Och det ska bli såå roligt! Jag såg Jeanette och Milton på stan som hastigast i onsdags, men hann tyvärr inte hejja. Ska bli skoj att höra hur allt går för dem osv. Hoppas dom hittar ett hus snart!
Dom nya sofforna blev så snygga där inne i vardagsrummet! Vi har ju dock inget soffbord än, men har hittat ett billigt på IKEA som vi tänkte köpa så länge, tills vi har råd med det som vi egentligen vill ha. Hoppas att få ordning i det rummet till sista april, då det blir valborgsfirande här hos oss. Anna-Lena ska komma förbi med symaskinen någon dag, så ska jag sy iordning gardinerna. Ska även hinna göra en ny permanent till valborg hade jag tänkt. Ska bli jätteskoj att bjuda hit hela gänget. Lotta, Mattias, Tove och Teo har ju inte ens varit hör och sett vårt hus, så det blir skoj att få visa dem. Och vi som vill kan gå upp och kolla på brasan. Och Mats kan stoltsera med sin nya grill som han är SÅÅ nöjd med :-)
Som sagt så var jag, mamma och syrran inne i stan i onsdags, och då passade ju mormor på att handla lite åt Ronja, på Lindex så klart. Lindex delar första platsen med HM på listan med bästa barnkläderna.

Två stycken kortärmade bodys att ha i sommar blev det.


Och sommarsöt lite tunnare mössa som hon kan på kyliga sommarkvällar.


(Klicka på bilderna så blir dom större).

Och så måste jag bara säga TACK till min underbara familj som på sin semester kommer ner hit och hjälper oss i trädgården etc. Ni har verkligen varit till STOR hjälp och det är så skönt att få lite avlastning med Ronja.
Och världens största eloge till min älskade mamma som har slutat att röka efter 36 år. Kämpa på mamma, du kommer att klara det. Du är SÅ duktig! Och vad roligt att du gillade boken som du fick. Min mamma fick nämligen i 50-års present en fotobok från fuji.se, och hon blev så glad. Den blev verkligen bra med en massa fina bilder från semstrar uppe i Sundsvall och här nere i Norrköping med omnejd. Och så fick hon ett pussel med oss på. Vi hade gjort ett pussel av bilden som vi hade i tidningen och det verkade uppskattat.

Brrr / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback