Stackars lilla prinsessan min

Ronja sover fortfarande. Hon är väl helt utpumpad och dessutom har hon inte ätit sen tisdagseftermiddag. Så man kan ju förstå om hon inte har så himla mycket energi. Hon har sovit hela natten (det trodde jag ALDRIG) och jag har bara varit upp en gång och stoppat i nappen. Och som sagt, inte har hon vaknat än.
Vi fick ju tips av sjukvårdsupplysningen igår att ge henne majsvälling för att det är snällt mot magen. Men hon vägrade äta det. Vi vet inte om det är så att hon inte tycker om det, men hon knep ihop läpparna och ville inte ha. Men vätskeersättning drack hon, en massa. Sen kräktes hon igen. Nu ska vi ge modersmjölksersättning och se om det vill stanna kvar.
Vi ska teskedsmata henne var 5:e minut för att det inte ska komma upp igen. Gör det inte det så ska vi fara in på sjukhuset med henne tyckte hon på sjukvårdsupplysningen.  Jaja, vi får väl se. Jag hoppas att det har vänt nu och att hon är på bättringsvägen. Inte har hon bajsat nåt mer heller så det ser ljust ut.
Igår ringde jag till min kära vän Tussan. Så himla sjukt länge sen vi pratade med varandra och det var så roligt! Nu när hon har tagit sitt förnuft till fånga (:-P) och flyttat söderut så kanske man kan få träffa henne. Jag menar hallå, det är ju galet nära mellan Norrköping och Stockholm. Och du vet min vän, att du är välkommen hit att hälsa på när helst du vill! :-) Du och jag kommer för ALLTID att ha ett speciellt band mellan oss.
Nä, man kanske ska fika innan lillsessan vaknar. Jag tycker så synd om henne. Liten och tanig är hon stackarn. HOPPAS att det vänder idag!

Håll tummarna alla / Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback