Njut våren!

Idag går tvättmaskinen varm. Ronja har bajsat ner sig totalt två ggr idag. Kan bero på att hon fick alvedon igår, då hon var varm och gnällig. Dom små tänderna spökar! Men idag är hon glad i alla fall, men bajsar desto mer.
Ullis och Zingo har varit här och vi gick en promenad i solen. Sen har vi suttit på altanen på baksidan och fikat. Hur skönt som helst i solen. Jag och Ullis ingick en promenadpakt! Nu ska här brännas fett! Varje tisdag när Mats slutat jobba (vid strax efter 18) ska vi gå Boberga runt i rask takt. Och Pepsi och Zingo följer med så klart! Hoppas vi kan hålla det. Skulle vara grymt skönt. Nu är det ju så ljust på kvällarna också. Ronja får stanna hemma med Mats då. Skönt att slippa vagnen.
Nu vilar Ronja en stund efter en grötportion. Jag skulle bhöva dammsuga. Vågar man det utan att hon vaknar? Ja, vi får se. Har annat att plocka med också, som är tystare.
Jag tittar till höger mot fönstret och under fönstret på golvet ligger en hög med jord. Jag kollar på fönsterbrädan, där står en något misshandlad svärmorstunga. Katten Lovis har planterat om en blomma. Duktig kisse!

See you later / Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback