Hemmafru med tillhörande sjukling!

9 dagar kvar...

Mats har blivit förkyld. Snacka om otur! Hoppas Bebis stannar i magen tills han har blivit frisk. Och att jag inte blir smittad också. Vi kan inte pussas nu juh *gråter*

Jag ska diska, städa badrummet, tvätta lite, fixa lite med barnvagnen. Och baka kanske. Mats har fått tillåtelse att spela Grand Theft Auto nu när han är SÅÅ sjuk! :D Det finns alltid saker att göra här hemma även om vi har väldigt välstädat nu för tiden.

Nya gradiner i köket också, och ny matta. Blev jättefint och jag är mkt nöjd. Måste sätta upp nya persienner i sovrummet också innan Bebis kommer. Om en månad då är mamma här nu! Det ska bli så roligt att hon kommer hit och hälsar på oss och Bebisen. Hoppas bara att den har kommit ut och att jag inte är alldeles nyförlöst. Kan ju vara kul om vi kan gå en promenad eller gå på stan en liten sväng.

Grattis Syster som klarade halkbanan galant! Nu är det bara uppkörning kvar. Kommer att gå lika bra det! Vi håller alla tummar för dig!

Mattis Katt övade på "skriet från vildmarken" imorse. Som han skrek alltså! Han har röstresurser den där lilla kissen. Han sprang runt och gjorde tjuvrus och jamade som en dåre. Han kom med en sådan fart in i vårt sovrum att han brakade rakt in i elementet med nosen. Stackars grannar...

Imorgon ska vi till Birgitta på sista "ordinarie" tiden innan beräknad förlossning. Vi har även en tid den 14/9, men då har vi förhoppningsvis fått vår lilla tening. Undra hur det ser ut? Har den ramlat ner ännu mer och fixerat sig? Har jag fortfarande äggvita i urinen? Hur mkt har jag gått upp denna gång? Mitt blodtryck? Hon ska dessutom få kolla på mina händer som jag har ont i. Mest i vänsterhanden på morgonen. Ont i gångjärnen liksom... Hon trodde att det berodde på vätskeansamling och svullnad. Då kan man tydligen få väldig värk. Vi får se...


Promenera / Jåz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback