HUSÄGARE!

Allt gick vägen och idag har jag och Mats blivit husägare. Eller ja, nästan i alla fall. Imoron kl 12 skriver vi kontrakt. Underbart eller vad!? Så efter det ska vi ringa och säga upp lägenheten och lite annat. Det blir inflyttning den 1 februari. Så himla skönt att vi fick det. Och till utgångspris dessutom! Den andra sepkulanten var en mysko man som redan hade ett annat hus, som han inte ens hade satt ut till försäljning. Så han hade ju dragit sig ur. Himla bra för oss!

Så nu sitter jag och kollar tapeter och spanar på IKEAs hemsida. Vi kommer att fixa till Ronjas rum allra först. Det är det som är viktigast. Sen när vi har råd fixar vi resten. Jag har sett en supersöt barntapet som är ljustgul med Nalle Puh-bilder på. Och så har jag hittat en jättefin spjälsäng på IKEA i serien Hensvik, även bokhylla i samma serie och en byrå som heter Kviby till hennes rum. Och så har mamma kvar en möbel som jag fick av min morfar när jag var liten. Det är ett bord och två små stolar. Så det ska mamma och pappa ta med sig ner till sommaren när dom kommer. Och så ska jag slipa upp det och måla vitt. Och så ska mamma sy gardiner till hennes rum och ett överkast. Och jag har hittat en matta på IKEA ur serien Fabler. Har precis i huvudet hur jag ska inreda hennes rum, och det kommer att bli så FINT! Just det ja, måste ju bara ha de där fina förvaringskorgarna som finns på Nordik. Åh, vad jag längtar! Och icke att förglömma som Ronja bara MÅSTE ha. Sådana där söta träbokstäver med nallar på som man kan sätta på dörren; "HÄR BOR RONJA".

Så snart kommer vi att bo på Östkindsvägen 5. Hur stort som helst! Nu är vi verkligen en riktig familj med hus, barn och katter. Känns verkligen som vuxenpoäng måste jag säga. Träffade Sofia en sväng idag och hon grattade och ville att vi skulle skicka bilder.

Hus / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback