Världens sötaste Ronja

Igår fick Ronja en nalle från Jojjo & Robban. Den blev genast poppis och hon blev så glad!


Hon gav nallen en rejäl hångelomgång. Och snuttade på hans öra så att det var alldeles dyngsurt.



Nallen & snuttefilten, vilket supermys!


Sötaste ungen!


En riktig liten gladskit!


Nallen var en TOPPENpresent. Tack "tant" Jojjo och "farbror" Robban! Kram / Ronja


Idag på förmiddagen har vi varit på bvc. Det var jättespännande att se hur mkt hon hade vuxit på längden och bredden. Från 4505 g till 4995 g. Och från 56,5 cm till 59 cm lång och ståtlig. Hon var så glad och charmig med Christina. Det belv också en tre månaders vaccination. Hon grät när hon stack in nålen, men sen försvann dett snabbt. Jag fick gå förbi på Apoteket på väg hem och köpa Alvedon. Dom kan ju få ont och feber efter vaccinationen. Hon känns lite varm nu, men jag avvaktar. Dom kan även bli väldigt gnälliga, just pga av att dom har ont. HOPPAS INTE! Och så lämnade vi ett julkort till henne på Ronja. Så att hon skulle ha ett minne av henne, nu när vi ska flytta och byta bvc. Känns lite tråkigt eftersom jag trivs så himla bra med Christina. Men vi får säkert någon jättebra ute i Husby också.
Igår var det saker att göra i ett hela dagen. På förmiddagen gjorde jag en frosen cheesecake, sen kom Sofia och Viggo på lunch vid 12-tiden. Viggo var så söt och gungade Ronja i babysittern. Supersöta var dom! Sen diskade jag undan efter lunchen när Sofia gått och skalade potatis till middagen. Sen kom Jojjo när jag precis var klar med det. Då drack vi lite glögg och käkade lussekatter och pepparkakor. Sen kom Mats kort efter att Jojjo gått, och jag lagade klart middagen. När vi ätit drog jag över till Tessa och bytte klappar. Hon blev tvärnöjd med sin julklapp. Precis som jag trodde att hon skulle bli. Jag VISSTE att det var en toppenklapp! Vi fick jättefina saker av dom också. Ronja fick en bok om bondgårdsdjur som man kan klappa på och känna hur lammet Love och hönan Herta känns! Vilka namn. Finns även en åsna som heter Åke. Till farfar Bosses förskräckelse antar jag! :-D Hon fick även jättesöta träbokstäver som man kan sätta på hennes dörr eller nåt.

Ronjas klappar från Tessa och Micke.

Vi fick även ett set som man kan göra avtryck på hennes händer och fötter. Och jag och Mats fick en jättefin kokbok som heter "Mat för barn". Sen fick jag en egen julklapp, en DKNY-parfym med bodylotion, Red Delicious. Och den luktade verkligen delicious! Tack så mkt för alla fina julklappar!
Imorgon ska vi åka ut till Husby och hälsa på i affärn. Och så ska vi förbi och fika hos Ronjas farmor och farfar. Hoppas bara att Mats mår bättre. Han snorar och snörvlar och hostar och kraxar. Men han är på jobbet idag i alla fall. Vi har definitivt inte tid att vara sjuka. Här ska det rullas köttbullar och bakas lussekatter. Och torka golv och städa badrummet. Fullt upp med andra ord. Och det är ju så typiskt att det alltid ska dyka upp sjukdomar precis när det är hundra saker att göra. Fattas väl bara att jag blir riktigt dålig nu. Eller ännu värre, Ronja! Hemska tanke.
Det damp jus ner en hel hög med julkort i vårt brevinkast. Tänk, vad många vänner man har. Jag blir lika glad varje år. Helt underbart. Tack alla!

Vi hörs! / Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback