Om dagen idag

 Äntligen har lillan somnat! Hon har kämpat hela dan för att inte somna. Det är ju farligt...man kan ju missa något! Bilden jag la upp förut var ett falskat alarm. Kort efter bilden tagits slog hon upp sina små blå. Men då var hon i alla fall vaken när faster Karin och kusin Emil var på besök.

Jag har strukit klart det sista paret julgardiner. Så nu har jag juligt i alla mina fönster. Jag har dammsugit också. Måste hålla undan så att vi kan torka golven i helgen. Måste ju ha lite julfräscht när mamma, pappa och syster kommer för att fira jul här. Egentligen skulle jag inte sitta här och lata mig, utan istället gå ner i källaren och hämta en flyttkartong till. Men jag måste ju uppdatera mina kära bloggläsare om vad som händer på Trädgårdsgatan i Norrköping.

Imorgon är vi ensamma igen då Mats jobbar. Jag hoppas på hyfsat väder så man kan gå en liiiten sväng i alla fall. Senaste veckans deppväder är ju för hemskt...

Ljuspunkten är lördag när jag ska vara barnfri några timmar och gå över till Tessa och baka lussabullar och dricka mumsig glögg. Och så ska jag bara få vara själv utan Ronja en stund. Missförstå mig rätt, jag älskar Ronja mer än något annat på denna jord. Men det är otroligt skönt att bara få vara Josefin en stund och inte mamma Josefin.

På tisdag blir det toppen för då ska farmor komma och vara lite barnvakt faktiskt. Jag och Mats ska fira 3 år och gå och käka grekiskt (jag valde resturang. MUMS!) och så gå på bio. Första gången vi lämnar bort Ronja nån längre stund. Det ska bli spännande. Men jag är egentligen inte orolig, hon tar ju flaskan så bra eftersom hon äter ersättning varje kväll. Men det är ju de om hon är ledsen och så... Fast samtidigt så skulle hon ju med all säkerhet vara ledsen om jag var hemma också så det ska nog gå bra. Lycka till farmor Anna-Lena!

Källaren nästa / Jåz

Kommentarer
Åsa

Haha, kan tro det, att det inte blir så mycket pengar över...Det blir inte fett som student heller, men man får ju göra det man gillar, + sovmorgon varje dag, så man ska väl inte klaga ;) Allt bra med er annars? kram kram!

2008-12-03 @ 22:41:26 | http://katewellings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback