Idag städar vi!

Igår kom vår H2O Mopp. Jag har städat hallen idag. Och den funkar kanon. Men nu kan jag inte göra mer innan jag har listat ut hur man fyller på med vatten. Tyvärr blev det inga bilder igår på fikaträffen. Det hinns inte riktigt med när det är tre barn i olika åldrar som kräver sin uppmärksamhet.
Ronja fick julklapp av Viggo. En jättefin bok i tyg med en massa olika katter i. Passar ju oss, kattokiga familjen! :-D Och så fick hon en jättefin schablon till sitt rum. Elliot fick också juklapp, jättefina raggsockor. Och jag & Carro bjöds på glögg med tillbehör. Mums!
Nu har jag suttit och tryckt in nejlikor i apelsiner som jag ska hänga i fönstren. Blir en sådan mysig juldoft då. Måste vara riktigt julmysigt när mamma, pappa och Ellis kommer. Eftersom snö inte existerar i dessa regioner så får man kompensera på annat sätt!

Och så dagens bilder på världens sötaste lilla Ronja som har klänning på sig idag som hon fått från fam. Lindén/Petersson.


Hmm, är det mina händer tro?


Äh, va fasen! Goda var dom i alla fall!


Glad Ronja.


Fundersam Ronja.


Ronja tittar på teve.


Jag ska amma lilla Ronja (gissar att hon börjar bli hungrig) sen ska jag dammsuga klart. Sen måste jag diska, röra ihop pannkakssmeten och gå och handla. Ska göra morotssoppa som jag ska bjuda Carro & Sofia på nästa vecka tänkte jag. Tror att jag ska våga mig på att ta Ronja i selen bort till affärn. Lättare än att dra med hela vagnen. Hoppas att det går bra!

Tjingeling! / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback