Idag är det verkligen dimma!

Fy tusan vilket boooring väder ute. Det var kolsvart runt halv tre. Riktigt tjock Lützen-dimma och regndroppar som hänger i luften. Med andra ord: SKIT! En ljuspunkt dock idag var en paketavi som damp ner på förmiddagen. Tessas packet hade kommit! Jag sprang bort och hämtade det. Och den blev precis så perfekt som jag väntat mig. Tveklöst den allra bästa present jag någonsin gett bort! Jag längtar tills på torsdag när jag får se hennes min när hon öppnar den. Hon slutar tidigare då, så hon ska komma över efter sitt frisörbesök, och så blir det klappbytarstund. Spännande! Vi hade en hel klapplåda hemma hos dem. Undra vad det kan vara?
Var på sjukhuset förut och tog blodprov och lämnade urinprov. Så nu dröjer det väl några dagar innan dom hör av sig. Skulle vara skönt innan jul, men det är väl alldeles får mycket att hoppas på antar jag. Men jag känner mig ju pigg i övrigt och inget speciellt som jag kan tänka på. Kanske lite ont i nedre delen av svanken, lite som under graviditeten. Men jag bär ju omkring på lite drygt 5 kilo mysig unge, så det är ju inte så konstigt.
På torsdag kommer Sofia och Viggo förbi på lunch vid 12-tiden. Jag & Ronja bjuder på morotssoppa med saffransgrädde. MUMSFILLIBABBA! Och då ska Ronja överlämna julklappen till Viggo.
På fredag förmiddag ska vi på bvc. Ska bli sjukt spännande att se vad Ronja väger nu. Det är exakt en månad sen vi var där sist då. Och hur lång hon är. Vi har ju börjat använda strl 62 i brallor nu, men hon kan ju ha 56 fortfarande. Bodys är svårare, där kör vi fortfarande på 56. Annars blir dom så långa och korviga.
Så med andra ord är det full huggning denna vecka. Imorgon måste vi dra till Linköping på IKEA för inköp av julklapp till familjen Göthe. Tur att Mats mår bättre, för det är något som MÅSTE göras. Och då kan man ju passa på och gå runt och titta lite vad man ska ha i huset! Det gäller att vara ute i tid. Vi ska också åka på Maxi och STORhandla. Har en diger lista som kommer att skinna oss. Men det är ju så när man ska ha julbesök. Sen är det ju lite förbrukningsvaror så som blöjor och tvättlappar osv.
I helgen har vi också att göra så det räcker och blir över. Rulla köttbullar, baka en till sats med lussebullar, åka ut till Husby och visa upp Ronja för Johanna Jacobsson, torka golv och städa lite i största allmänhet. PUH!

Dagens bilder på mig & Ronja. *kärlek* Vaddå, att jag har min fars näsa? Eller vad säger du pappa Leif? HAHA. Hoppas Ronja stackaren slipper...


Bortse GÄRNA ifrån att jag ser hemsk ut. Det får man nämligen göra när man är hemma och är mammaledig!


Ronja älskar att pussas med mamma. Se så glad hon är! Detta tillstånd kallas även skräckblandad förtjusning tror jag bestämt :-D


T a hand om er / Jossan

Kommentarer
å

2008-12-16 @ 23:30:17
Åsa

Tack syster :) Vad mysiga kort du har i bloggen - och ännu härligare blir det väl när det börjar komma husbilder ;) Allt bra med familjen också? Kram kram!

2008-12-16 @ 23:31:27 | http://katewellings.blogg.se/
Anonym

Jodå, mamma och pappa mår fint dom :) Pappa får ju pension i april så han räknar mest dagarna ;) Vi ska fira först i Bergeforsen, sen i Härnta, men jag tror vi delar på oss en sväng också. Ifjol firade vi tre julaftnar...det var lagom ;) Kram kram!

2008-12-17 @ 20:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback