23 dagar and counting...

Idag är det 23 dagar kvar till beräknad förlossning. Kan iofs bli dryga två veckor till. But let´s hope not!
Idag har vi städat och fixat i lägenheten. Byggt ihop en bokhylla, köpt lampor och blommor till vardagsrummet osv. Och det blev SÅÅ snyggt. Vår lägenhet är rätt så tacksam att göra fin också eftersom den är så maffig med sina stora fönster och högt till tak!
Imorgon ska vi till Birgitta på kontroll. Undra om jag har gått upp något i vikt denna gång? Sist hade jag ju endast gått upp 3 hg på tre veckor. Och dessutom hade jag spår av äggvita i urinen. Vilket kan betyda, för dom som inte vet, att man har havandeskapsförgiftning. Fast det är vanligt att ha spår av det på slutet av graviditeten. Och absolut ingen fara sa hon. Och jag hade dessutom inget högt blodtryck eller sndra symptom. Så det var inget att vara rädd för. Ändå är jag nervös nu, att det ska visa på stickan imorgon igen att det är något... Jag bara MÅSTE sluta oroa mig hela tiden. Man blir ju sinnesjuk annars. Men jag kan bara inte rå för det. Jag är så rädd om det lilla livet som ligger i min mage.
På lördag ska jag vara hundvakt över dagen bara. Tessa drar hem till Sundsvall för att fira Ellas 25-års dag och Micke skulle på någon sorts bilmässa eller nåt i Jönköping. Så jag ska gå över och rasta Vira och vara med henne en liten stund. Mats jobbar ju ändå, så jag är ensam. Det enda jag ska göra är att baka. Och det kan jag ju göra ändå. Jag ska baka blåbärsmuffins och dumlegömmor. Och imorgon ska jag och Mats göra chokladbollar tillsammans. Och varför allt detta bakande?! Jo, jag fyller ju 24 år på söndag! Så vid tolv kommer Bosse och Anna-Lena hit och fikar. Dom bjöd in sig själva :D Jag har önskat mig presentkort på Nordik. Hoppas jag får det för jag har sett soffkuddar och en pläd där som bara skulle bli SÅÅ snyggt i vår soffa. Hela rummet skulle bli helt annorlunda. Särskilt nu när vi har köpt nya lampor och blommor. Så det hoppas jag på! Och sen så kommer det mer fikagäster kl. 16. Då kommer Per, Carro och Elliot och Pelle, Sofia och Viggo. Så det blir trevligt. En riktig fikadag. Så därför måste vi bulla upp nu. Och så kan det vara bra att ha i frysen tills Bebis kommer. Då kommer det också komma många fikagäster och det är skönt att ha något att bjuda på. Vi har redan bakat havrekakor, vaniljdrömmar och chokladdrömmar. Dessutom har jag gjort iordning matlådor och frysit in som vi kan ta fram och värma sen när det varken finns tid eller ork till att ställa sig och laga mat. Jag har gjort 2 stycken kantarellpajer hittills. Jag ska dessutom göra köttbullar tror jag. Och kanske en räkpaj också. Min mamma och Bebis mormor kommer hit den 2 oktober. Hoppas att den är ute ur magen då och har varit det iaf någon vecka eller nåt.
Jaja, nog om detta! Nu ska jag spela Yoshis island på DS Lite. Har väääärsta flytet nu ju!

Over and out. / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback