Ronjas feber fortsätter...

Imorgon har hon haft feber i 5 dygn. Den är ju rejäl också, över 39 grader om hon inte får Alvedon. Om hon inte blir bättre på måndag måste jag ringa till vc. Kanske hon behöver få något för skiten. Är riktigt less på detta nu! Både jag och Mats hostar vidare och Frejas näsa rinner fortfarande. I övrigt mår ju hon bra nu och hon har ju varit på dagis hela veckan. Men ändå! Fint väder har det varit också, och då blir jag extra bitter när jag inte får komma ut. Lutar åt vab på måndag också som det är nu. Känns inte riktigt schysst att lämna henne på dagis efter så lång tid med hög feber. Vi piffade upp tillvaron med att rota fram lite gamla böcker idag, när vi ändå måste vara inne. Det är mina och syrrans gamla böcker, så det är ju nostalgi för mig. Jag läste och läste och läste. Mamma Mu och Kråkan, Med katten Jamos från A till Ö, Katten som älskade sitt täcke m fl. Tyvärr så ju min röst lite si och så i och med hostan, så jag blir ju hes som tusan men jag älskar att läsa för barnen. Min mamma och pappa har alltid läst massor för mig, så jag vill göra samma sak för tjejerna. Mats å andra sidan, han börjar gäspa så fort han öppnar en barnbok :-D

Imorgon blir det ännu en dag inne med fix och don. Idag har jag suttit och prismärkt barnkläder och lite av mina kläder som ska säljas på loppis i sommar. Imorgon fortsätter arbetet med lite leksaker och annat smått och gott som ska väck. Nu ska jag bli rik! :-D

Lite bilder från dagen. Boken som jag har fotat var min systers absoluta favoritbok när vi var små. Hon sov till och med med den :-D Ronja tyckte också att den var bra, men den är lite sorglig ett tag, men på slutet blir allt bra igen :-) Sen är det ju lite bilder på mina små teaterapor. Båda, men främst Freja, ÄLSKAR att klä ut sig. Freja går nästan alltid med någon form av huvudbonad på sig. Sötnosen min <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback