120908 - Vilken dag! Dop och gästabud.

Vilken dag det har varit! Är helt slut i bollen, men på ett härligt sätt.

Kl 11 var det dags för Arvids dop borta i Missionshuset. Vi tog på oss finkläderna och vandrade bort. Jättefint dop med vacker sång och musik, och finaste Arvid så klart. Han skötte sig exemplariskt! Efter dopakten blev det god lunch och tårta som var ljuvlig! Jag åt av den och kan intyga detta.
Barnen lekte i lekrummet och hade superskoj! Det var svårt att slita dem därifrån när vi skulle hem. Freja somnade per omgående i vagnen på hemvägen. Hon fick fortsätta att sova en stund mesans vi andra gick in och bytte om. Vid 14 åkte vi och familjen Österlund mot Söderköping och gästabudet. Vi kom inte hem därifrån förens klockan var 19.45! Blev en heldag i blåsten, men det var mysigt med all medeltidsanda som råder i Söderköping dessa härliga dagar varje höst. Vi gick på marknaden vid St Laurenti-kyrka och kollade på saker. Ronja fick ett fint träsvärd som hon och Ida sen lekte järnet med. En hit! Vi tittade på gycklare och riddarkortegen som rider genom stan. Sen blev det middag på Ronjas resturang (ja, den heter faktiskt så!) och de var himla skönt att få komma in i värmen och att får sitta ner efter allt travande på gatorna. Sen strosade vi bort mot bilarna och gick förbi Söderköpings brunnshotell (där jag och Mats spenderade vår bröllopsnatt för övrigt) där dom hade en uppvisning med medeltida dans. Vi gick in i parken och tittade och på slutet var jag, Lisa och Ronja med uppe på scenen och dansade långdans. Hur kul som helst! :-) Sen åkte vi hem. Barnen blev ombytta och la sig på en gång, och somnade lika snabbt. Vi har också varit rätt trötta jag och Mats. Och frusen! Jag var tvungen att ställa mig i duschen förut i skållhett vatten för att tina upp! Förbaskade blåst!
Imorgon hoppas jag att det blåser mindre för då ska jag, Lisa, Ida och Ronja på Kolmården. Det blir mest att strosa omkring lite och ta det lugnt. Freja stannar hemma med Mats.

Nu är det god natt om jag ska orka med morgondagen!

Ronja spexade till det med lite peruker idag på Arvids dop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback