Dagen då det var skitväder!

Jag och Ronja har lite småtråkigt. Mats är på jobbet idag, trots att det är onsdag. Det var någon kurs som han skulle vara med på. Ute är det skittrist väder, med regn, hagel och blåst i en "härlig" blandning...
Imorgon händer det dock lite roligare saker här hemma. Mats ska (med moraliskt stöd av sin far) tapetsera i Ronjas nya rum. Mumin-tapeten är verkligen ljuvligt söt, och den kommer att bli SÅÅ fin när den kommit upp på väggen. Imorgon eftermiddag ska vi leka med Lisa och Ida. Vi får se vad vädret tillåter, om det blir ute i lekparken eller hemma hos någon av oss.
Igår var jag och Ronja hemma hos Agnes och Maria (Micke bor ju så klart också där, men han var på jobbet då) och åt mellis och lekte. Inget direkt bråk mellan tjejerna heller, så det var skönt. Ronja har pratat om Agnes idag. Dom går ju på samma avdelning på förskolan (medans Ida går på den andra) och dom leker tydligen jättemycket med varandra. Ronja pratar alltid om Agnes när hon kommer hem från förskolan. När jag hämtade Ronja i måndags, så höll hon och Agnes på och lekte något bara dom två i ett hörn. Så gulligt det är med "liten vänskap". Våra söta tjejer! :-) "Min bästa Agnes" sa Ronja igår. Det är väldigt ofta min bästa Ida eller Agnes.
För övrigt så tycker jag att lillasyster ska komma ut nu. Hon är så välkommen! Jag längtar verkligen nu, och det ska bli så mysigt att bli fyra i familjen (sex med katterna).

En av dom sötaste bilderna som finns på Ronja. Tagen på McDonalds i lördags (30/4).
Jag och min svärmor tycker att Ronja är så lik Milla, från Alfons Åberg-böckerna, och på bilden ovan tycker att det syns extra mycket :-) Det är nog håret som gör det tror jag.
Jaha, nu regnar det igen. Riktigt pissar ner! :-(

På fredag har jag och Ronja ännu en sak att se fram emot. Efter att jag har hämtat henne på dagis så kommer Carro, Elliot och Hedvig ut för en liten playdate/fikadate, och det ska bli så himla roligt! Dom var ju inte här i lördags på Valborg tyvärr, så det var ett tag sen vi sågs. Blir nog uppskattat hos barnen också, så kan dom leka. Och vi får träffa Hedvig, och se hur stor hon har blivit. Hon fyller snart 4 månader, stora tjejen nu :-)

Härligt slut på veckan, trots skitväder!

Kommentarer
Linda

ja det är hon faktiskt! hihi gullis!

tack vad snäll du är ;.)

2011-05-04 @ 20:10:47 | http://familyspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback