Skaldjursplatå

Idag på eftermiddagen har vi varit inne i stan hos svägerskan Karin med familj och firat svärfars 60-års dag.
Lite sent då eftersom dom var på Nya Zeeland när han fyllde, men bättre sent än aldrig!
Vi åt en läcker skaldjursplatå, och det var första gången som jag åt hummer.
Smaken? Mjaa, i sanningen namn så tycker jag inte att det smakade så mycket. Jag åt mest räkor, både vanliga och rökta. Men jag är ju ett riktigt räkfan som kan äta hur mycket som helst!
Synd bara att man inte kunde ta ett glas vitt vin till, men men... Den tiden kommer!
Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge! :-)

Ronja hade superroligt med kusin Emil och hans kusin Jennifer.
Det var riktigt high chapparall, och hon var rejält slut när vi åkte vid 17.30-tiden.
Hennes energi är ju inte på topp efter lång sjukdom.
Hon är fortfarande väldigt tjock i näsan och har svårt att andas, plus att det låter hemskt när hon hostar.
Hon hade en lite temphöjning när vi kom hem, vilket kanske inte är så konstigt.
Vi får se hur det är under morgondagen, annars får Ronja vara hos farmor och farfar på måndag.
Jag ska (äntligen!) börja jobba normalt igen på måndag efter några veckors sjukdom. Och gissa om det ska bli skönt?! Att få komma tillbaks till vardagen igen och få lite rutin.

Imorgon är det barnkalas. Kusin Emil fyller fyra år, så det bli Bamsekalas.

Nu ska jag fortsätta titta på Sagan om ringen. En av mina absoluta favoriter!
Vi brukar med jämna mellanrum titta på dem, och dom är lika bra varje gång.
Man måste älska dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback