Riskettan - CHECK!

Idag har jag suttit på körskolan mellan 12-15.20. Jag har gjort den så kallade "riskettan", en riskutbildning om droger, alkohol och trötthet i trafiken. Lite av ett sömnpiller efter ett par timmar, men han som hade den var så himla rolig, så det blev aldrig så jobbigt så man inte kunde hålla ögonen öppna. Sen hade jag sådan tur att vi slutade 15.20, så jag hann med bussen som gick 15.30. Dom sa att den kunde hålla på enda till 15.30, och då hade inte nästa buss gått förens 16.25, så nu hann jag hem lite innan jag ska hämta Ronja på förskolan vilket är om 20 min. Skönt att hinna hem och slappna av två sekunder innan det är dags för nästa grej.

Igår när vi var på stan så sprang vi på en bekant som fick barn i början av januari. Dom har en pojke som är lika gammal som Ronja, men nu hade dom fått en liten flicka. Så liten hon var! Man glömmer så himla fort hur små dom egentligen är. Men vi blir varse om det i helgen förhoppningsvis när vi ska träffa Hedvig, och sen om några månader när vår lilla tjejja kommer till oss.
Läkaren berättade igår vid undersökningen att hon väger 630 gram för tillfället. Lårbenet var inte något kort, som dom sa när jag väntade Ronja på ett av ultraljuden. Så detta kanske blir en längre tjej :-)
Jag funderar och funderar på namn... Så himla svårt! Elise och Molly är ju de som finns och ligger i topp. Vi får se, det är ju ett tag kvar. JAG LÄNGTAR EFTER HENNE!

/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback