Säg den lycka som varar...

Jag tänkte igår;

"Åh, vad bra vi har klarat oss från förkylning trots två veckor på dagis".

Så skulle jag INTE ha tänkt... Imorse vaknade Ronja med rinnig näsa och lite småhosta, men trots detta var hon pigg och glad.
Vi skulle ju på Idas 3-års kalas kl 13.30 idag, men vi ställde in. Hon hade säkert orkat (hon hade bara 37,5 i temp) men vi ville inte riskera att smitta ner alla på kalaset. Så vi stannade hemma :-(
Det var nog tur för näsan har runnit hela dagen och innan sänggående hade hon 38,0.
Hon somnade vid 20-tiden, och vid 21 vaknade hon och hade falsk krupp ch var ledsen. Och när den falska kruppen sätter in, då vet vi vad som är på gång.
Mats tog med henne ner till tv-rummet, så hon har legat här på soffan och sovit sen dess. Dock har hon vaknat till ett par gånger och varit ledsen. Stackars Ronja! Hoppas resten av natten blir lugn...

Så jag sitter här i soffan och trängs med två sovande barn, lyssnar till deras tunga jämna andetag. MYS!

Detta kommer ju så himla olägligt eftersom Mats åker till Stockholm på kurs tis-ons, vilket betyder att jag ska sova själv med båda barnen för första gången. Jag hade inte brytt mig om dom hade varit friska, för då sover dom så bra. Men om nu Ronja är sjuk, så brukar hon sova lite knackigt, och då är det ju typiskt att det ska ske PRECIS när jag är ensam med dem.
Jaja, vi får avvakta och se hur det blir med dagis på tidag för hennes del. Och hoppas inte Freja blir smittad! Jag håller tummarna att helamningen ska skydda henne.

Jag slog förresten till på ett par vinterskor åt Ronja igår kväll. Ett par exakt likadana Kavat-stövlar (samma modell och färg) som hon hade ifjol, fast i storlek 24. Hittade på Tradera med ett "KÖP NU"-pris på 300 kr, och dom var knappt använda. Ett vrakpris med tanke på att dom kostar ca 799 kr i nypris! Klockrent! Så nu har vi verkligen ALLT vi behöver för barnens del med ytterkläder.
Nu är det bara jag och Mats som skulle behöva nya vinterskor...

På torsdag så kommer faktiskt min mamma, pappa och syster ner på en halvspontan roadtrip! Som ni kanske minns, så gick vår bil sönder i Gävle när vi var på väg hem från dem i början på augusti. Den blev ju så klart kvar där i väntan på reparation, vilket dom tyvärr inte hade tid med förens vid månadsskiftet ca. Så vi har ju lånat svärföräldrarnas bil (TACK för lånet) eller varit utan. Men nu ringde verkstaden häromdagen och sa att bilen var färdig. ÄNTLIGEN! Så mamma, pappa och syrran ska åka hemifrån Timrå och hämta upp vår bil i Gävle och komma ner med den. Hur snällt är inte det?! Då slipper vi åka upp ju, superskönt! Plus att vi och barnen får träffa dem några oväntade och spontana dagar, vilket är superskoj! Dom kommer (antagligen) på torsdag och åker hem på söndag. Det är inte många dagar, men allt är ju bonus eftersom vi inte skulle ha träffats alls.

Så det vore TOPPEN om Ronja kunde bli frisk och kunna gå på dagis i veckan, så jag kan städa och fixa lite när hon är där och Freja sover.
Jag håller på och funderar hur dom ska sova, så det ska fixas. Och så måste jag städa av lite.

Nä, dags att ta med sig barnen upp och gå och lägga sig, och hålla tummen att Ronja mår bättre imorgon bitti.
Det bådar dock inte gott, det rosslar och skäller i bröstet på henne och on sover oroligt :-/

Guten nacht!



Kommentarer
Sara - Mamma till Max snart 3 år

Hoppas Ronja kryar på sig! De blir alltid sjuka när man tänker så där... så typiskt!! kram

2011-08-29 @ 21:06:08 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback