Påskpromenad

Nu har jag och Ronja varit ute en andra sväng idag. Underbart skönt fortfarande måste jag säga! Vi gick ner till affären och handlade några delar, och så stod vi och pratade med Daniel en stund som var ute i trädgården och styrde. Eller rättare sagt, jag pratade och Ronja bara grät. Hon är livrädd för Daniel! Skruttunge...

Ronja har verkligen kommit på tjusningen med att plaska i vattenpölarna. Hon kan ju inte hoppa än, men hon stampar med ena foten så det skvätter och står härliga till. Hon är så himla duktig på att gå nu för tiden Ronja, hon går själv ner till affären och hem utan problem. Men det märks också att det börjar rinna av henne lite vikt. Hon älskar att gå och blir jättearg om jag vill sätta henne i vagnen. För hur det än är så gå det inte så värst jättefort när hon ska knata själv.

Idag på förmiddagen innan jag gick upp till Lisa & Marcus så stod jag och pratade med Anna som bor mitt emot oss. Dom har två barn, varav den yngsta Alex bara är tre månader yngre än Ronja. Dom kommer att få toppenskoj när dom blir några fler år då dom kan leka tillsammans och springa över till varandra. Överhuvutaget är det mycket barn runtomkring i ungefär samma ålder, och det kommer dom ju verkligen ha glädje av om några år! I alla fall så kom jag & Anna fram till att vi ska gå Boberga tillsammans någon dag. Det är alltid trevligt att knyta nya bekantskaper, och det skiljer bara två år mellan oss i ålder och barnen är som sagt i samma ålder. Det kan bli trevligt!

Några bilder från påskpromenaden...

Ronja plaskar i vattenpölen.


På väg mot affären som skymtar i slutet av vägen. Kavat är hon i alla fall, sötnosen!


På väg hem, men nu fick hon sitta i vagnen och var ändå ganska nöjd med det. Idag har hon haft på sig ny mössa som hon fick i påskpresent av farmor och farfar. Precis vad hon behövde, tusen tack!


/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback