Mr Pumpkinhead

Kolla här vilken stor pumpa vi skördade från vår trädgård förut. Helt enorm och så himla fin! Jag ska gröpa ur den och göra ett ansikte på den framöver för att sen ställa på bron. Det finns tre pumpor till som är på tillväxt, en som kanske ha vuxit till sig till All Helgona. Hoppas! Dom är så fina!


Annars har det gått bra på stan idag. Kunde behålla mitt nya linsmärke tyckte Erik. Skönt, för dessa linser sitter bättre än de gamla, mycket mer komfort i dem.
Ikväll ska vi grilla karré och äta med pommes och beasås. Hur gott blir det?! SUPERGOTT! Dessutom har vi shoppat lite gott till ikväll, värsta syndarna! Men jag är så sugen pga en speciell tid i månaden. Dumt att skylla på, jag vet. Men jag var sugen och jag köpte faktiskt en schweizernöt chokladkaka. Sjukt länge sen och galet gott! Måste ju ha nåt gott till True Blood ikväll! Och så har vi Hell´s Kitchen inspelat från igår. Vilken helkväll!
Idag på stan så tittade jag på material till inbjudningskort mm. Men jag hittade inte riktigt det jag sökte på Kontorab. Ska åka in till veckan och gå på Tiimari. Måste även kolla på St Persgatan om den där Panduro Hobby-butiken ligger kvar. Hittade en massa bra deras hemsida, och visst kan jag handla på nätet, men jag vill gärna känna på grejerna först.

Tänkte lägga ut lite bilder från Ronjas kalas i söndags. Enjoy!

Tillsammans med Tessa och Micke.


Paketöppning med mamma och pappa. Vilken actionbild!


Pappa kom med tårtan, Ronja ville röra den. Den var ju så rosa och fin med prinsesskrona och allt!


Ronja och Viggo leker. Bort, säger Viggo!


Jaa, det var lite bilder från kalaset. Har fortfarande inte tagit mig tid att fota alla hennes presenter än. Men snart så, kanske imorgon? Vi får se.
Imorgon är det ridning igen. Hoppas denna hemska vind har lagt sig tills dess, annars lär både vi och hästarna flyga iväg. Men fint väder är det i alla fall, och varmt, så på så sätt kan man inte klaga. Men vilken jäkla höststorm alltså! Har dessutom varit på Clas Ohlssons idag och laddat upp med lampa att sätta på styret eftersom den som finns inte funkar. Måste lämna in den och få den lagad, cykeln är ju helt ny och den har aldrig funkat. Och så har jag köpt en pannlampa. Så kommer jag verkligen att synas och se själv när jag ska cykla hem. När man kommer ut på Söderköpingsvägen är det väl okej, men grusvägen in till Mastad är hemsk! Riktigt becksvart! Så nu är jag beredd. Och så har jag ju naturligtvis reflexväst också. Måste leta fram min tjockare ridjacka också, och ridskorna med stålhätta. Undra i vilken av alla hundra kartonger dom finns. Hmm, tål att tänkas på.
När vi var och handlade nyss så pratade jag lite jobb med Bosse. Fick lite tider i höst här. Bra att tjäna lite pengar och förbereda mig för jobbstarten i januari. Ska gå på 100%, hur ska man orka? Tur att det bara är två månader, sen går jag ner till 75%. Skönt!

In i dimman / Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback