Nya tapetplaner

Igår innan min körlektion var vi på PeGes och tittade på tapeter. Den tapeten som jag hade sett med Beatrix Potter-kaninerna var ju på nätet, som jag i sådant fall måste beställa från Malmö. Dessutom såg vi att det är en vanlig pappertapet och med utländska mått på bårderna. Men det var nog det faktum att det inte är easy up, som satte stopp för den tapeten. Det är första gången som Mats ska tapetsera själv, och då är ju easy up bra mycket smidigare än papperstapet.
Så jag ville gå på PeGes bara för att titta runt lite och så är det alltid bättre att se tapeterna "live", och kunna känna osv. Och jag som är såld på Sandbergs tapeter, kunde så klart inte låta bli att bläddra igenom deras pärmar. Ronja har ju Sandberg-tapet i sitt nuvarande rum, ett mönster som heter Claudia.



Tapeten syns här, i bakgrunden.


Och resultatet av allt bläddrande i deras pärmar, blev naturligtvis att vi bestämde oss (eller jag) för ännu en Sandberg-tapet. Och jag känner mig nöjd med valet. Det kommer att bli jättesnyggt att ha som fondvägg och sen resten vitt. Mönstret finns dessutom som tyg, så det ska jag nog sy gardiner av också. Hittade även en turkos matta på IKEA som kommer att matcha snyggt tror jag, om den inte är för liten. Vi får se!





Mönstret heter Lilly, och Ronja ska ha det som är på den övre bilden, i rosa och turkost. Den undre bilden är bara en inspirationsbild för att se mönstret, men det är fel färger då. På inspirationsbilden kan man även skymta tyget till höger, fast naturligtvis då i samma färgskala som tapeten. Men visst är det snyggt mönster?!

Dock så skiter det sig ju lite med matta och andra saker som hon har på sitt rum nu. Hon har ju rosa och grönt i sitt nuvarande rum, men det går ju inte att ta med till nya rummet. Så alla gröna saker får stanna kvar till lillasyster i det gamla rummet, och så får vi shoppa nytt till Ronjas nya rum. Vi hade ju hursomhelst åkt på att köpa nya saker till något av rummen, så det var ju sak samma vilket av rummen det blir.

Nu har jag en bajsblöja att ta reda på, så det är väl bäst att slita sig från inredningstankarna nu...

Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Superfina tapeter :)

2011-03-03 @ 12:47:53 | http://emmaoskrutten.blogg.se/
Sara - Mamma till Max 2 år & nyss flyttat till hus

Va fint det kommer bli. ska bli roligt att se!

2011-03-03 @ 14:01:44 | http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback