Dagens jobb:

Min duktiga man har gjort iordning i trädgården idag. Ronja var med och hjälpte till och jag satt mest på rumpan och tittade på ;-)

Stor och Liten hjälps åt att köra ogräs.


Detta är måndagens utgrävda och sådda rabatt. Tack Mackan, Lisa, Tessa och Micke för hjälpen.


Detta är dagens dagsverke.


Så himla skönt att alla fula rabatter åker väck och det blir gräsmatta istället. Vi vill ha ytor att vara på, inte en massa rabatter som måste rensas och hållas efter. Nä, tacka vet jag gräsmatta :-)
Än är vi inte klara dock, det är fortfarande rabatter som ska grävas upp, men det får bli i sinom tid.

På denna bild (till vänster) ser man t ex en av rabatterna som ska grävas upp, och även plattorna ska bort. Dom syns knappt i dagsläget pga allt ogräs. Vi är aldrig på den här altanen, eller den här sidan av huset för den delen, utan vi är mest på baksidan så detta har blivit kraftigt eftersatt. Altanen måste rivas när vi ska dränera inom några år, och som planen är nu så kommer den inte att byggas upp igen. Vi har ju en stor på baksidan (som iofs också kommer att rivas i samband med dränering, men kommer att byggas ny och fräsch och framför allt ännu större) som vi använder och den här lilla altanen är fram mot vägen och det är ju inte så roligt att sitta på display. Men man vet ju aldrig om man hinner ändra sig :-)

Så här såg det ut för två år sen när pappa och Mats sågade av syrenhäcken, men lämnade kvar rötterna. Och det var dom som Mats grävde upp i måndags.




Tänk, att  just jag är gift med en sådan duktig man. Jag älskar dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback