Var är tuppen?

Är jag uppe före tuppen? Nä, det kan jag väl inte vara. Tuppen kanske håller sig inne i detta pissiga väder. Vinter? Nä, gråtråkigt skitväder uppriktigt sagt!

Mats och Ronja ligger fortfarande och sussar lite. Fast jag tror att Ronja håller på att vakna nu. Jag ska gå över till Tessa vart efter nu. Medans Ronja stannar hemma med pappa och myser. Sen kommer mamma hem med en massa gott julbak.

Jag är tydligen väldigt uppe i detta lussebullsbak märkte jag i natt. Jag har drömt om lussekatter... Helt stört, jag vet! Vi fick ingen fin saffransfärg på bullarna, och var på jakt efter kravmärkt trådsaffran för att få den där gula fina färgen. Det som var lite knasigt var att Robin Bengtsson från Idol var med. Varför undrar jag? Och vi var i mamma och pappas gamla hus i Lunde och det var jättemycket fin snö. Andra gången på kort tid nu som jag drömmer om huset... Drömde dessutom om någon konstig sekt. Och att Mats blev galen, typ som i "28 days later", och skrek åt Ronja och skakade om henne. Jätteläskigt! Usch vad konstiga drömmar i natt alltså.
Mats har också haft det tydligen för han började borsta bort myror eller vad det var från lakanet. En typisk Mats-grej! Jag minns när han dödade en fästing mitt i natten. Men dagen efter såg vi att han hade dödat ett strumpludd! Gissa om vi skrattade! Hahaha!

Inte en tassarna har klivit upp. Lovis ligger med Mats och Ronja i sängen och Mattis ligger på hallmattan med magen i vädret. Nä, man kanske ska ta och muntra upp sig själv med en liten titt på Angelica Wiiks tavlor. Kan ju inte bestämma mig vilken jag vill ha! Fast jag kan ju ändå inte köpa någon förens vi flyttat in i huset och det är klart med tapeter osv.

Hittade lite fina bilder på Pontiac från november ifjol. Då var det minnsann snö...


Jag & Pontiac skulle ut och köra med rockarden! Hoppla pållen...eller nåt :D


Tessa & Pontiac


Åh, jag saknar att rida! Men när vi var på sjukhuset för hörselkontroll på Ronja så var det Ulrika från stallet som gjorde den. Och hon sa då att det är bara att säga till så får vi låna Ibaz och rida ut tillsammans jag & Tessa. Det MÅSTE vi göra snart! Men vilken träningsverk jag kommer att få. Det fick jag när jag började rida förra gången också ju... Inte gör det saken bättre att Ponte är ENORMT studsig så man verkligen måste klämma med benen för att överhuvudtaget sitta kvar. Detta trots sadel... Nä, tacka vet jag små söta islandshästar. En sån ska jag skaffa snart!

Until next time / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback