Idag stannar vi inne.

Jag har dammsugit, tvättat, hängt tvätten. Ronja sover. Äntligen! Jag ska diska och vika lite tvätt...snart, när jag orkar :-)

Mats kom på en lysande idé igår. Att jag och Ronja ska åka upp till Sundsvall själva. Självklart! Underbar idé.
Det hela började med att mamma, pappa och Ellis tyckte att det var för lång tid tills dom skulle träffa Ronja nästa gång. Dom skulle inte komma upp förens i mars. Sen började jag och mamma prata och då kom hon på att dom kanske skulle ta och komma över påsk istället. Fast sen insåg vi att det inte var förens i april, lite långt kanske, tyckte både dom och vi. Så igår satt jag och Mats och pratade och han kläckte idén. Att han ska skjutsa upp mig till Sthlm och hjälpa mig ombord på tåget med Ronja, barnvagn, väskor och dylikt som ska med. Och sen när jag kommer upp så är ju mamma & dom där och kan hjälpa mig av. Perfekt! För det har ju varit just bytet av tåg som varit problemet, med barn och allt vad det innebär. Men nu plötsligt löser sig ju detta. Och likadant när jag åker hem kommer ju Mats upp till Sthlm och hämtar mig. Kunde ju inte bli bättre! Mats blir ju hemma. Han kommer inte ha någon semester kvar efter flytten. Men det blir ju bara bra, han kan jobba på ostört i huset. Nu ska vi bara bestämma ett datum när vi ska komma. Det blir i slutet på februari och en bit in i mars. Hade tänkt stanna en vecka. Och sen kommer mamma, pappa och Ellis ner över påsk och sen i juni. Då blir det inte så långt mellan gångerna. Åh, vilken utmärkt idé alltså!

Ja, that was it for now!

Splendid / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback