Vardag

Allt rullar på här hemma...

Igår började jag jobba (vabbade måndagen) och barnen var på dagis "på riktigt". Det gick bra men Freja var lite ledsen när jag skulle gå, det gick fort över dock. Jag gick till jobbet och tog tag i bokföringen, månadsbokslut. Det är MYCKET att lära sig, men det ska nog gå in i hjärnan snart!
Vid 10 hade jag tid hos tandläkaren för att operera bort min visdomstand som har krånglat i många veckor nu. Skönt att bli av med skiten, men tråkiga pengar att bli av med :-( Det gick fort och smidigt (var inne hos läkaren i 25 min) och jag fick med mig min tand hem. Ronja tyckte att den var lite läskig :-D
Efter operationen så åkte jag och jobbade dom timmar som var kvar av arbetsdagen. Kl 14 kunde jag gå och hämta barnen, som var nöjda och glada efter dagen.
Idag har jag och Freja varit på babysim igen. Hon grät hela halvtimmen, men det släpper nog efter några gånger. Efter simmet åkte vi in till centrum och käkade lunch. Sen somnade Freja gott i vagnen och det blev en sväng i affärer. Jag kom hem med ett par snygga mörklila jeans från MQ. Jag har ju inga byxor som passar nu efter alla tappade kilon, ett angenämt problem förvisso ;-) Men det kan ju vara trevligt att ha mer än ett par byxor att välja på! När jag kom hem så såg jag dock att larmet satt kvar... Trist! Jag och barnen åkte in igen och på MQ var dom ångerfulla och jag fick ett par snygga strumpor som plåster på såret. Byxorna är i alla fall grymt snygga och kommer att bli fina till stövlar i höst, och min cerisrosa Odd Molly-jacka. Andra svängen vi var inne så blev det två kortärmade bodys och ett par hängselbyxor till Freja. Rea på Lindex ;-)
Imorgon är det jobb och det blir tjejernas första långa dag på dagis (7-14) men det ska nog gå bra. Jobb även fredag, men efter jobbet åker jag, svärmor och tjejerna på en "flykt ut" till Linköping. Jag har köpt en fin vit skolbänk till Ronja, en sån med lock. Kommer bli super! Väl värt 400 kr. Anna-Lena skulle också hämta nåt hon köpt på auktion. Blir en mysig eftermiddag! :-)
På lördag är det dop för Arvid kl 11. Det bjuds på lätt lunch efteråt. Det ska bli mysigt! Efteråt blir det ev Söderköping och gästabudet tillsammans med Österlunds. Det beror på väder, vind och hur länge vi blir på dopet. På söndag pratade jag och Lisa om att åka till Kolmården med barnen. Detta beror också på väder och vind.

Ja, det är mycket på g nu :-)
Vid sidan av allt detta kämpar jag på med Dukan. Hoppas på bra resultat på vågen på söndag!

Mammas lilltjej <3


Kommentarer
Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Va skönt att det går bra på dagis. Gråta vid lämning gör de ju i perioder och det känns ju hemskt i hjärtat... även om jag i och med jobbet vet att det brukar gå över så fort föräldrarna åkt.

kul me shopping för dig =)

Hur många procent jobbar du nu? Skönt för barnen med bara 7-14 på dagis! idag har Max sin kortaste dag, den är 9-14. Lyx för honom efter att ha gått några längre dagar! kram

2012-09-06 @ 08:41:08 | http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback