Ronja inviger!

Idag efter jobb/dagis åkte vi som sagt med farmor/svärmor till Linköping och mötte upp tjejen med skolbänken. Superfin är den så klart, och Ronja är jättenöjd! Den skulle promt testas redan i hallen :-D
Självklart blev det en fredagsfika i Linköping, något som hör till när man är på "flykt ut". Gott kaffe och jag unnade mig en bulle med mandelmassa. Hmm, inget bra för söndagens vägning, men jag var så sugen! Hoppas på hyfsat resultat ändå.
 

 
Hon som sålde bänken hade gjort en smart lösning på bänkytan, en tapet som hon hade lackat. Smart va? Dock var den lite skadad, så jag ska nog byta tapet. Tror att det finns kvar av Mumin-tapeten som Ronja har i sitt rum. Det kommer att bli jättefint att matcha bänken med väggen! Stolen som har stått inne på Frejas rum (och tidigare när Ronja bodde där) passade perfekt till. Jag har fått stolen av min farmor och farfar, och jag och Mats har målat dem (vi har två) vita. Passade som sagt hur bra som helst! 
Nu ska Ronja och Frejas rum genomgå en makeover i höst. Vi ska ta en tur på IKEA efter att vi har kommit hem från Mallis och inhandla en hel del. Ronja ska få en garderob, hade tänkt mig ett Birkeland klädskåp.
 

 
Sen ska hon få lådor till bokhyllan att lägga saker i och en sänglampa. Och kanske en finare taklampa.
 
Freja ska också få lite saker, lådor att lägga leksaker i bl a.
 
Sen har vi planerat att ge upp en del av vårt vardagsrum uppe till lekhörna. Så då ska det inhandlas lite till det bl a matta, bokhylla till leksaksförvaring, lådor till att lägga sakerna i.
Ja, det är en del som ska handlas, men det kommer att bli toppen när det är färdigt! Ronjas nya bänk ska naturligtvis in i hennes rum också. 
Jag älskar att inreda och tänka och fixa! Synd att man inte har ett obegränsat inredningskonto bara... ;-D

Kommentarer
Sara - Mamma till Max & bebis i magen

ja jag önskar också ett obegränat inredningskonto men med två underbetalda förskollärare i familjen blir det inte fett. Inte ens på löningsdagen!

Va fin skolbänken är. Ronja ser nöjd ut =)

2012-09-08 @ 13:59:27 | http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback