120321 - Heldag med Tessa och Julia

Dagen började med att jag lämnade Ronja på dagis, sen åkte jag upp med Freja till farmor. Sen åkte jag hem en sväng och käkade frukost och vann en auktion på Tradera. En superfin windstopper fleece från Polarn kammade jag hem till Freja som hon ska få i påskpresent eftersom hon inte äter godis.
Hursomhelst, efter det så kom Tessa och Julia och hämtade mig och vi åkte in till stan för babysim. Jag var med som förste filmare. Det var jättemysigt att se när dom dök och plaskade. Jag blev så euforisk att jag anmälda Freja till babysim i höst. Ångrar mig lite att jag inte har babysimmat med Ronja, men det fanns sim för äldre barn också så jag funderar på om jag inte ska anmäla henne också. Men vi får se! Nu är iaf Freja anmäld och det ska bli supermysigt! Hoppas på att få tid på onsdagförmiddagar för då är jag ju ledig från jobbet. Så härligt det är med körkort ändå! Det är nog den bästa investering jag har gjort :-) Att jag inte har haft körkort tidigare är ju en av anledningarna till att jag inte kunnat t ex babysimma med Ronja när hon var liten.
Efter simmet åkte vi och hämtade Freja hos farmor och åkte hem och åt lite lunch. Sen var jag ner och hämtade Ronja på dagis. Sen har vi mest myst på här hemma. Vi var ute en sväng på eftermiddagen i det härliga vårvädret. Det blev lite gungning i lekparken och en lite promenix. Tessa och Julia stannade även kvar för middag och åkte inte hem förens vid 20 när tjejerna skulle hoppa i säng. Skönt med lite sällskap när Mats jobbar och jobbar och jobbar. Han är fortfarande nere på jobbet och kommer väl inte förens sent. Men imorgon skulle han försöka vara lite ledig, så vi kan umgås lite allihopa. Tjejerna saknar sin pappa, och jag saknar min man ;-)

Så nu sitter jag här i soffan själv och kan ändå känna att det är ganska skönt att vara ensam efter en hel dag med härligt sällskap.

Åh, vad jag är nöjd med Frejas påskpresent! En härlig cerise vindfleece från PoP som kommer att bli perfekt i vår och förhoppningsvis även i höst eftersom den är i storlek 80. Jag ÄLSKAR den! Längtar tills den kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback