Så här är det...

Jag har ju varit lite kass med uppdateringar, och här kommer anledningen...

Mitt liv kretsar just nu runt min viktnedgång. Jag har inte så mycket annat i skallen för tillfället. Men jag vill inte att detta ska bli en bantningsblogg där allt handlar om midjemått och kalorier.

Men när jag ändå skriver om det så kan jag ju berätta lite om mina framångar so far :-)

Jag började söndagen den 8 januari med att byta ut alla mina måltider mot Nutrilett shakes. Första två dagarna var det lite jobbigt och jag kände mig hungrig hela tiden. Men sen rullade det på, och jag höll på en vecka. Midjemåttet minskade ganska snabbt, men det är klart att man blir platt på magen när man bara äter flytande föda.
Jag började att äta mat i måndags igen. Men jag äter bara ett (max två) mål om dagen, resten dricker jag fortfarande shakes. Så ska jag hålla på en vecka till, innan jag äter som vanligt. Men helt som vanligt kommer det ju inte att bli...
Jag har gått med i viktklubb.se, och där för man fylla i hur många kilo man vill gå ner och på hur lång tid. Sen räknar dom ut hur många kalorier om dagen jag ska äta för att nå min målvikt på utsatt tid. Det är dock minus träning, så om jag tränar och förbränner t ex 200 kcal, så kan jag äta för dem med, om jag inte känner mig nöjd.

Startvikt (8/1): 64,9 kg
Senaste vägningen (16/1): 62,3 kg.
Midjemått vid start: 92 cm.
Midjemått idag (20/1): 86 cm.

Tanken är att jag ska ner till 50 kg, men jag börjar med 55.

Nu är det träning och nogrannhet med mat som gäller. Har inte ätit godis, chips, kakor eller annat sött eller druckit annat än vatten/Loka sen lördagen den 7, och jag tänkte att jag ska hålla mig borta fram tills vi åker upp till Timrå och hälsar på den 1 februari. Då ska jag faktiskt belöna mig själv och unna mig nåt gott.
Viktigt sen är att jag håller mig till EN dag då jag tillåter mig själv att synda.

Jaa, det var lite om det jag pysslar lite med just nu. Ska väl inte skriva så mycket mer om det hade jag tänkt.

NU KÖR VI!

Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Härligt :) Jag måste ta tag i tränandet här. Vikten ligger helt okej, men jag är sjukt otränad...



Kram

2012-01-21 @ 08:45:43 | http://emmaoskrutten.blogg.se/
Linda Runn Hägerström

Hej Jossan!

Ja en iCake är väl alla Apple fan's absoluta bakverk :)



Så stor Ronja har blivit och så söt lilla Freja är.



Jag kom hit ner på bloggen och stannade för att jag skulle vilja rekommendera dig LCHF mat ist för pulver.

God riktig mat utan alla onödiga kolhydrater som ställer till det i viktnedgången.



Kramar Linda.

2012-02-16 @ 13:58:25 | http://lindarunn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback