Ronjas senaste skada

I fredags var jag och barnen i Söderköping hos Tessa och Julia. Ronja var lite gnällig och inte på något vidare humör, och NATURLIGTVIS går hon och ramlar i deras trapp och slår sig alldeles under ögat. Jag blev rädd och Ronja också. Hon grät och kväljde (antagligen gjorde det så ont att hon mådde illa) och det svällde snabbt upp och blev blått.



Denna bild tog jag en liten stund efter att det hade hänt. Svullnaden syns inte så bra här, men det svällde upp rejält. Vi la på lite is, under Ronjas protester, och det gick ganska snabbt ner.
Jag blev rädd att hon hade slagit huvudet för hon blev lite slö och konstigt. Men så piggade hon på sig och vi åkte hem. Senare på kvällen kom Ida och Mackan hit och tjejerna lekte. Jag och Lisa var ju som sagt på teater vilket så klart var jättetrevligt! :-) Dom hade hållit igång till 22.30 då Ida däckade i Mackans famn :-D


Denna bild tog Mats senare samma kväll.


Denna bild är tagen idag, tidigare på eftermiddagen.

Jodå, det går åt rätt håll :-D

Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Oj men lilla gumman då :( Kram

2012-02-23 @ 16:53:16 | http://emmaoskrutten.blogg.se/
Nina (3 st tävlingar igång.. )

åå aj, stackars.. dem får ju så ordentliga blåtiror med :( min dotter slog i bordet här och fick en klocka precis som Ronja.. Ser ut att göra så jäkla ont =( Hoppas det är ännu bättre idag.

2012-03-01 @ 10:32:18 | http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback