Penicillinkur mitt uppe i allt!

Som jag skrev i inlägget nedan, så var jag bort till tandläkaren förut, IGEN! Jag var nämligen där i fredags också... Jag har en visdomstand som krånglar. Den håller på att komma upp och det har blivit en infektion. När jag var där i fredags tyckte hon inte att det var så farligt, inte så det krävdes penicillin i alla fall. Hon tyckte att jag skulle försöka få bukt med det genom att skölja med Corsodyl (bakteriedödande munskölj) och så skickade hon en remiss till att operera bort den. Men under helgen har det blivit värre och inatt har jag knappt sovit något pga smärtan. Jag har inte kunnat ligga på vänster sida! Imorse vid 6 fick jag nog och gick upp och stoppade i mig två alvedon. Det blev snabbt bättre och jag kunde sova en stund. När jag vaknade strax efter 8 ringde jag till folktandvården direkt. Jag fick tid 12.20 och infann mig då (i mina välsittande byxor ;-D) och då fick jag äntligen penicillin utskrivet. Dom gör ju ändå inte operation när det finns en infektion där, och jag tror inte att jag skulle ha fått bukt med det med enbart munskölj. Men nu påbörjar jag min kur idag, och äter i 10 dagar. Inte roligt, men bra att bli av med detta!

Smärtan började ju för nästan 4 veckor sen, och sen har det gått upp och ner. Jag trodde ett tag att jag hade fått bukt med det, men sen återkom det och i helgen blev det som sagt värre än värst! Så, jag har inte kunnat tugga ordentligt på hela tiden och inte borstat tänderna ordentligt heller.

Känns skönt att den ska opereras bort! Jag har ju opererat bort den andra visdomstanden i nederkäken (det gjorde jag 2010) och det är skönt att bli av med skiten! Dom är bara ivägen ändå! Det är inte så hemskt som det verkar att operera. Det enda hemska är att det kostar så förbenat mycket! Sist gick det nog på 2400 spänn...
Sen beror allt på när jag får tid. Jag tänker ju inte operera mig dagen innan vi åker till Mallorca! Om det blir en tid som inte passar så får jag ringa och boka om.

Nu ska jag väcka Freja, sen ska vi ut och cykla (Ronja cyklar och jag går med Freja i vagnen) i det härliga vädret som har blivit så här på eftermiddagen :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback