En vecka med Dukan:

Ja, idag är det en vecka sen jag påbörjade resan mot ett smalare jag. Och tänk, vilket resultat jag har fått redan! Förut var jag bort till tandläkaren (inte roligt, men ett måste) och då tog jag på mig ett par byxor som har suttit väldigt tajt förut, men nu satt dom perfekt! Förut klämde dom lite på magen, främst när jag satt ner. Men nu, nu satt dom som gjutna! Då himla skönt när man känner såna förändringar.

Imorse tog jag lite nya mått på mage och lår. Och även där har det gett resultat, -4 cm i midjan och -1,5 cm på låren. Härligt!

På torsdag ska jag börja föra in grönsaker igen, och GISSA om jag längtar?! Åh vad gott det ska bli. Jag drömmer om strimlad vitkål tillsammans med rivna morötter, kanske lite zucchini till det. Fräsa i lite olja i stekpannan och pudra på lite salt, peppar och ingefära. Mmm, tänk er det tillsammans med en laxbit som är perfekt stekt med lite sesamfrön på. MUMS!

Nu har jag hittat ett recept på ett dukanskt bröd som jag tänkte testa. Jag saknar så en skiva bröd till frukosten! Detta recept har fått mycket bra respons och alla verkar tycka att det är väldigt gott. Smidigt att göra är det också, så då får det vara värt ett försök! Jag återkommer med recension på detta...

På lördag blir det en utmaning då jag ska ut på restaurang och äta tillsammans med Carro och tjejerna. Oj, hur ska detta gå?! Vi har nog bestämt oss för Fiskmagasinet, så det är ju ganska bra mat för mig. Jag surfade in på deras hemsida igår för att kolla in menyn. Dom har en fisk- och skaldjurssoppa som jag nog tänker välja. Då blir det ju bara lite syndande ;-) Naturligtvis blir det vatten till och INGEN efterrätt! Jag tänker ta bilen så jag kan köra hem sen. Jag brukar annars dricka nåt glas vin när vi är ute och käkar, men vin är strikt förbjudet i denna fas! Och så viktigt är det inte med vin ;-) Jag får dricka det sen.

Jag blir mer och mer peppad att inte bryta dieten! Jag testade mina nya bikinis förut och det kändes väldigt bra :-) Och så byxorna så klart. Lovely!

Ska försöka komma ut på en promenad senare.


Kommentarer
Sara - Mamma till Max & bebis i magen

oj de va många cm i midjan. va duktig du är =)

2012-08-15 @ 19:10:23 | http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback