Inte alltid som man har tänkt sig...

Det blev inget dagis för Ronja idag.

Vid 8.30 ringde Bettan från hennes avdelning och sa att det går magsjuka.
Jag tog ett ganska snabbt och lättfattat beslut om att låta henne vara hemma med mig och Freja idag.
Vi får se hur det blir till veckan... Vill ju helst inte ha magsjuka! Och dessutom är jag och Freja ändå hemma, så då spelar det inte så stor roll. Det som är lite jobbigt är mina promenader med Anna på förmiddagarna blir lidande. Det är ju så jobbigt att dra tvillingvagnen runt Boberga! Och vi kan inte gå på babycafé på Öppna förskolan heller. Trist, men hellre det än magsjuka!

Freja har ätit morot idag igen, och det gillar hon INTE! Ingen höjare alls tycker hon. Hon ska få palsternacka imorgon, så får vi hoppas att hon gillar det bättre. Hon är ju väldigt positiv till skeden och smackar, men blir riktigt arg när hon märker att det inte är nåt gott.

Nu ska jag och Ronja strax äta lunch. Sen blir det lite pyssel och fix här hemma för min del, lek för Ronjas del antar jag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback